Norsk Ordbok

Norsk Ordbok

Innleggav bluesmann » tor 27.03.2008 22:28

Hei
Har prøvd å finne ut ang. norsk ordbok i Mail og Leopard. Er det noen som kan komme med et bra tips. 8-)

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Norsk Ordbok

Innleggav frodemork » tor 27.03.2008 22:33

medlem i 194 måneder
 

Re: Norsk Ordbok

Innleggav bluesmann » tor 27.03.2008 22:41

Takk for tilbakemelding. Virker Cocoaspell i 10.5.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Norsk Ordbok

Innleggav frodemork » tor 27.03.2008 23:43

Ja, Fungerer fint hos meg og jeg har 10.5.2
medlem i 194 måneder
 

Re: Norsk Ordbok

Innleggav bluesmann » tor 27.03.2008 23:47

Fungerer her også nå. er noen ord som må læres, men det funker. takk for hjelpen

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Norsk Ordbok

Innleggav palegolas » fre 28.03.2008 12:25

CocoaSpell har til tider vært veldig bøggy for meg, og så synes jeg det er skummelt å stole på systemprogram som er 2 år gamle siden siste oppdatering. Og de Norske ordbøkene de tilbyr har seriøse mangel. Det hadde vært bedre om noen i steden hadde laget et program som konverterer gode stavings-ordbøker (Word sine ordbøker for eksempel) til Mac OS X native ordliste-format sånn at man kan installere det rett inn i OSX isteden. Skikkelig ulovlig sikkert.. men søren da... til å med dansk har fått seg MacOSX-ordbok jo.

Det beste hadde vært om Apple teamet opp med et eksternt firma som har stavingskontroll for alle språk.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Norsk Ordbok

Innleggav bjoernfh » man 31.03.2008 11:51

Man kan bruke den nye norske stavekontrollen fra prosjektet
Spell Norwegian, som bl.a. lager stavekontroll og synonymordbok o.l. for Open Office. Disse er mulig å bruke i NeoOffice, men det er litt kronglete å installere de. Kort sagt så ber man om å vise innholdet i NeoOffice.app ("pakken"), og installerer dette via en makro, som ligger i en underkatalog i "pakken". Har ikke NeoOffice på jobbmacen, og kan forklare dette nærmere senere i dag, slik at jeg ikke skriver noe feil nå. :-D

Det er forsåvidt mulig å bygge aspell datafiler fra kildekoden i dette prosjektet, som skal kunne brukes i CocoAspell, men den jobben tør ikke jeg ta på meg.

Det hadde jo vært kjekt om noen som er litt mer inne på dette enn meg kunne se på dette. Disse ordbøkene er adskillig mer oppdaterte enn de som ligger i CocoAspell idag :-D

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]