SIMBL

SIMBL

Innleggav KrisD » tor 03.04.2008 16:19

Hei,
jeg kunne godt tenke meg å bruke safari da det er en rask, pen og ett min mening grei nettleser. Samtidig savner jeg noen av funksjonene man får i blant andre Opera. Dermed begynte jeg å tukle litt med SIMBL for å få inn litt plugins til safari..
Etter mye om og men klarte jeg på en eller annen måte å installere det, uten å skjønne hvor det la seg hen, etter det installerte jeg en plugin som heter ForgetMeNot. Tydligvis har ikke den blitt oppdatert på en stund, så simbl vil ikke kjøre den. Selvfølgelig gir da SIMBL en melding til meg hver gang jeg starter Safari som sier at jeg ikke kan kjøre ForgetMeNot -- dette er forbannet irriterende.
Problemet er da å få fjerne SIMBL og/eller denne plugin'en. Jeg har fulgt alt som er av veiledninger, men det ser ut som at SIMBL har lagt seg ett sted der jeg ikke kan finne den.. Det skal være Library/InputManagers/SIMBL - og siden jeg har norsk så antar jeg da at dette betyr Biblotek/InputManagers/SIMBL .. men der ligger det ikke. Har selvfølgelig googlet litt, men fikk ingen svar.. Kan noen hjelpe meg? Tusen takk.

-KrisD
medlem i 193 måneder
 

Re: SIMBL

Innleggav decodex » tor 03.04.2008 16:28

Kommer an på om du installerte SIMBL / ForgetMeNot for alle brukere på maskinen, eller kun din egen. Du har nemlig en Library-mappe under din brukermappe, og en på rot av systemdisken. Altså både ~/Library og /Library (i tillegg til /System/Library, men den skal du ikke røre).

Og ja, Library-mappen heter Bibliotek på norsk.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: SIMBL

Innleggav ArneArts » tor 03.04.2008 16:33

Alle SIMBL-plugins ligger i /Library/Application Support/SIMBL/Plugins.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: SIMBL

Innleggav KrisD » tor 03.04.2008 16:37

Tusen takk for raskt svar!

Jeg har sjekket, dobbeltsjekket og trippelsjekket. Katalogen biblotek/Application Support/SIMBL eksisterer ikke -- samme gjelder biblotek/InputManagers/SIMBL ..

Huff så forvirrende!
medlem i 193 måneder
 

Re: SIMBL

Innleggav ArneArts » tor 03.04.2008 16:39

Gå til harddisken din («Macintosh HD»)->Bibliotek, så skal det ligge der. Det er TO bibliotek-mapper, en i brukermappen din og en rett på harddisken.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: SIMBL

Innleggav KrisD » tor 03.04.2008 16:48

Aaaaaaahh! Det forklarer jo alt! Tusen hjertelig takk! :)
medlem i 193 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron