Konvertere Nero (.nrg) til ISO/DMG ?

Konvertere Nero (.nrg) til ISO/DMG ?

Innleggav LilleHjelper » lør 05.04.2008 11:36

Jeg har fått noe data fra en kompis (Windows bruker) som han har pakka inn i en Nero image fil og videre komprimert med RAR -sist nevnte klarte jeg å åpne med UnRARX, men .nrg filene får jeg ikke åpnet. Jeg har forsøkt å endre filendelsen til .dmg/.iso og lasta ned det jeg har funnet av programmer på MacUpdate.com, men ingenting har klart å åpne disse Nero filene.

Noen tips ?
medlem i 248 måneder
 

Re: Konvertere Nero (.nrg) til ISO/DMG ?

Innleggav Dorkfish » lør 05.04.2008 11:38

Mener å huske at Toast klarer å brenne ut nrg filer. Jeg husker ike helt, men jeg mener å hske at jeg døpte dem om til .iso og åpnet dem i Toast.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Konvertere Nero (.nrg) til ISO/DMG ?

Innleggav LilleHjelper » lør 05.04.2008 12:19

Hadde håpet å kunne holde meg unna Toast, da det er så hinsides dyrt.. -Men jeg skal ha en gammel versjon et sted; får se om jeg klarer å grave den fram for å se om den kan klare jobben.
medlem i 248 måneder
 

Re: Konvertere Nero (.nrg) til ISO/DMG ?

Innleggav Snire » lør 05.04.2008 12:28

Har du prøvd å pakke ut nero fila med unrarx? Winrar i Win pakker i hvert fall ut iso filer.

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Konvertere Nero (.nrg) til ISO/DMG ?

Innleggav LilleHjelper » lør 05.04.2008 12:43

Prøvde med unrarx på selve .nrg fila også, men den ga feilmelding om den ikke var et gyldig rar arkiv..
medlem i 248 måneder
 

Re: Konvertere Nero (.nrg) til ISO/DMG ?

Innleggav Andren » lør 05.04.2008 13:16

Du kan jo prøve dette programmet. http://mac.softpedia.com/get/Utilities/DiscBlaze.shtml

Det står
Here are some key features of "DiscBlaze":

· Burn data CDs and DVDs.
· Burn Audio CDs.
· Burn multiple sessions to the same CD (including mixed Audio/Data CDs).
· Discs list system for managing your commonly burned discs.
· Burn an existing .ISO, .TOAST, .CDR or .NRG disc image file.
· Create a new .ISO, .DMG or .CDR disc image file (requires MacOS X 10.3).
· Make an .ISO, .DMG or .CDR image of an existing folder or volume (requires MacOS X 10.3).
· Burn discs that can be read on Macs, PCs or both (including true custom hybrids).
· Erase re-writable media (such as CDRW discs) for re-use.
· Easily burn multiple copies of the same disc.
· Incredibly fast and easy to use!
medlem i 209 måneder
 

Re: Konvertere Nero (.nrg) til ISO/DMG ?

Innleggav kajac2 » lør 05.04.2008 14:26

Nrg ER bare en helt vanlig ISOfil. Endre navn til .iso og den vil virke. Har gjort det selv :)
EDIT: Jeg tok feil:
Kode: Merk alt
Contrary to popular belief .nrg files are not ISO images with .nrg extension and a header attached

Men jeg har fremdeles endret navn på en nrgfil til iso, og det virket. Aner imidlertid ikke hvorfor etter å ha lest dette.
Sist endret av kajac2 den lør 05.04.2008 16:59, endret 1 gang
medlem i 198 måneder
 

Re: Konvertere Nero (.nrg) til ISO/DMG ?

Innleggav LilleHjelper » lør 05.04.2008 14:51

Takk for tipset om DiskBlaze, men jeg får ikke pakket ut .dmg fila på Leopard ..

Også prøvd Burn og SimplyBurns som begge ser ut til å være programmer som støtter det meste -men likevel med unntak av Nero :/

@endre .nrg til .iso: dette har jeg allerede prøvd, både via Disk Verktøy/Finder og øvrige programmer jeg har prøvd. Får feilmelding om ukjent format eller tilsvarende.

EDIT: Fikk pakka ut DiskBlaze, men heller ikke den leser filene ..
EDIT2: Tenker at løsninga blir å lese Nero fila på en Windows maskin på jobb.
medlem i 248 måneder
 

Re: Konvertere Nero (.nrg) til ISO/DMG ?

Innleggav Rabbagast » søn 06.04.2008 21:12

Ser jo ut som Toast brenner *.NRG filer uten spørsmål eller problemer (testet å åpne Toast og hente frem et image jeg har liggende fra min tid som windowsbruker) ikonet til *.NGR fila kommer opp med toast ikon .... Toast er jo genialt program, og ikke sååå dyrt når det kjøpes via nett i forhold til det man får igjen av programmet.
medlem i 193 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]