Lav framrate på brent video fra iDVD 08

Lav framrate på brent video fra iDVD 08

Innleggav Polymorph » ons 09.04.2008 12:38

Jeg digitaliserer alle opptaksvideoene for broren min, og har brukt iMovie 08 til å sette sammen videoene. Eksportert som Large (960x540). Videoene spilles av helt rent i media browseren eller om jeg eksporterer som film i samme format (Large 960x540.)

Men jeg har nå brent ut første DVD. Menyene er helt smoothe, men det virker som om videoen vises i 20FPS eller noe, ikke 25.

Både iMovie-prosjektet og iDVD-prosjektet er satt til PAL (25fps).

Har ikke prøvd å dele som Medium (640x360) da jeg ikke vil sette ned kvaliteten på videoen, siden de da vil bli skalert ned. Dessuten tror jeg dimensjonene bare er maks.
Videoene brennes uansett ut i 720x5XX.

Noen idéer?
Jeg merket at en vanlig PAL-video jeg engang oppskalerte til 820x420 også lagget slik, men da lagget det på Mac-en. Det gjør ikke hjemmevideoen.

Jeg tenkte å kanskje eksportere som enten Medium eller QuickTime-movie og selv spesifisere dimensjonene, om jeg bare husket hva de er. Jeg som vanig forbruker skal ikke måtte kunne vite dimensjonene på PAL for å brene ut en hjemmevideo i riktig kvalitet :P

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Lav framrate på brent video fra iDVD 08

Innleggav Polymorph » lør 12.04.2008 1:29

Oddly enough hadde jeg ikke mulighet til redigere innlegget over...

Anyway! Jeg fant løsningen! Etter å ha googlet litt rundt og bladd meg gjennom noen Apple Support-innlegg fant jeg frem til at det var Perian som ødela.

Jeg valgte så å avinstallere Perian, relogge (siden Perian fremdeles var i bruk) og brant ut ny DVD (slettet cache først) - voila! Smoooooth playback!

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]