Hendelseshierarki i iPhoto?

Hendelseshierarki i iPhoto?

Innleggav Hall11 » ons 16.04.2008 16:18

Er det mulig å lage hendelser som undergrupper til hendelser? Jeg har f.eks. en rekke sportsbilder. Kan jeg lage en heldelse som er sportsbilder, og deretter lage undergrupper (nye hendelser) som er sportsbilder fra forskjellige arrangement? På denne måten får jeg jo langt færre hendelser å bla igjennom på øverste nivå...

Hall
medlem i 225 måneder
 

Re: Hendelseshierarki i iPhoto?

Innleggav Kay Nilsen » ons 16.04.2008 16:33

Hei der. Jeg har iPhoto 08 og jeg får det ikke til hvertfall. Virker ikke som det er mulig nei.

Edit! Det du forøvrig kan gjøre er å lage album. Da kan du lage en kategori som heter "Sportsalbum" og så kan du jo dele dem inn i kategorier under den. Har ikke prøvd det selv, men det ser jammen ut til at det skal fungere :rolls eyes:
medlem i 199 måneder
 

Re: Hendelseshierarki i iPhoto?

Innleggav Polymorph » ons 16.04.2008 16:59

Er ikke hvert sportsarrangement en hendelse?

;)

Ellers tror jeg ikke det er mulig, nei. Det var nok ikke tankegangen til Apple heller.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Hendelseshierarki i iPhoto?

Innleggav Hall11 » ons 16.04.2008 18:29

Jo, hvert sportsarrangement er en hendelse. Men når du har omlag 10.000 bilder i biblioteket, blir det fryktelig mange hendelser. Og ved å lage et hierarki, kunne jeg redusert det øverste nivået betydelig.

Hall
medlem i 225 måneder
 

Re: Hendelseshierarki i iPhoto?

Innleggav Polymorph » ons 16.04.2008 18:37

Da har jeg ingen annen løsning enn å bruke nøkkelord, f.eks. Fotball og Volleyball, hvis du nå sorterer én sportsgren hver for seg, og kan da sortere én dag som én hendelse.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron