Iphoto 08 og hendelser

Iphoto 08 og hendelser

Innleggav krovoll » tir 29.04.2008 7:33

Sliter veldig med den nye Iphoto 08.

Jeg har et album (Rindhatten_2005) med 139 bilder, som jeg skal redigere ned til 12 bilder i et nytt album (Rindhattvev). I gode gamle dager dro jeg de bildene jeg ville ha over i vev albumet, enkelt, greit og raskt (på mac sitt hjelpsomme vis). Men dette med hendelser har ødelagt Iphoto for meg :-(

For å prøve noe, så har jeg Flagget de 12 bildene jeg vil ha. Men så viser det seg at jeg ikke kan velge Flaggete, jeg må merke ett og ett.

Hmmm? Hvordan kan jeg merke de 12 (mens jeg redigerer) slik at jeg kan dra de som en klump over i vevallbumet mitt?
medlem i 233 måneder
 

Re: Iphoto 08 og hendelser

Innleggav Mr.Wanton » tir 13.05.2008 12:23

Slik jeg har forstått det, så ønsker du 12 bilder fra en hendelse, til å enten være en egen hendelse eller gå over i en annen?

Det du da kan gjøre er å markere de tolv bildene og trykk på "del". De tolv blir da en egen hendelse, som du kan flytte inn en annen om du ønsker det.

Mulig jeg har misforstått deg :-)

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Iphoto 08 og hendelser

Innleggav krovoll » ons 14.05.2008 0:01

Mr.Wanton skrev:Mulig jeg har misforstått deg :-)


Ja 8-)

Jeg innser nå at denne nye iphoto er et annet produkt enn det jeg er vant til,
dette med at den absolutt skal dele alt inn i hendelser er nytt (for meg).

Tenkte ei stund å kaste den ut, men lot det være jeg har jo betalt nesten 700 for den,
jeg får være tålmodig og prøve å legge meg til en del nye vaner 8-) 8-)
medlem i 233 måneder
 

Re: Iphoto 08 og hendelser

Innleggav Polymorph » ons 14.05.2008 0:04

Du er ikke nødt til å forholde deg til Hendelser hvis du ikke vil (foruten at det er "hjemvinduet" for import og slikt.)

Bare klikk på "Bilder" under "Hendelser" i venstremenyen, så er du slik det var fra gammelt av.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Iphoto 08 og hendelser

Innleggav krovoll » ons 14.05.2008 0:14

Polymorph skrev:Du er ikke nødt til å forholde deg til Hendelser hvis du ikke vil (foruten at det er "hjemvinduet" for import og slikt.)

Bare klikk på "Bilder" under "Hendelser" i venstremenyen, så er du slik det var fra gammelt av.


Prøvd det å. Samma elendigheta. Går ikke an å dra lenger nei :-(
medlem i 233 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]