Notatbok til mac

Notatbok til mac

Innleggav chl » ons 07.05.2008 18:06

Svitsja til mac for noen måneder siden, og er strålende fornøyd. Men jeg har vært på jakt etter et notatbok program for mac, men har vel egentlig ikke funnet noe spesielt. Tenkte på noe slikt som onenote programmet til microsoft som jeg har brukt en del på windows plattformen. Finnes det noen gode slike program? trenger et eller annet for å organisere ideer og ulike ting med tekst, bilde, lyd og film.
medlem i 198 måneder
 

Re: Notatbok til mac

Innleggav dassen » ons 07.05.2008 18:27

Microsoft Word for mac har en ganske allright notebook.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Notatbok til mac

Innleggav releazme » ons 07.05.2008 19:03

Jepps, det er faktisk en hel del. De første jeg kommer på er notebook, vodoopad, evernote, yojimbo og omnioutliner. Du har også devonthink som sånn sett er overkill hvis du bare skal ta notater, men som er veldig praktisk innenfor feks akademia.
medlem i 233 måneder
 

Re: Notatbok til mac

Innleggav trond-s3 » ons 07.05.2008 21:40

Sjekket de programmene du beskrev, men synes ingen av dem var i nærheten av onenote... Jeg var så dum at jeg gjorde meg av avhengig av onenote på en windowsmaskin, og nå har jeg installert windows xp i bootcamp for å kjøre onenote.. Men jeg vil jo helst kjøre en macapplikasjon... Sånn som det er nå, blir det jo til at windows surrer og går mer enn det må... Og jeg tar meg i og bruke programmer i windows, fremfor å restarte maskinen og kjøre office2008...

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Notatbok til mac

Innleggav cannon » ons 07.05.2008 23:50

Google har mye bra greier ;-)

trond-s3: Hvis du vil ha OneNote, så har du OneNote. Likeledes er bare Windows Windows. Har du prøvd fem forskjellige programmer på to timer, tør jeg påstå at du ikke har et godt grunnlag for å sammenligne.

Hvis du derimot dykker litt dypere, kan det hende du finner verdier i de andre programmene også. Det kommer stort sett an på om du er i stand til å skille dine arbeidsbehov fra grensesnittet du er vant til. Spørsmålet er altså hvilke behov du har, og det har du ikke sagt noe om — annet enn at det må være OneNote, og OneNote er for Windows.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Notatbok til mac

Innleggav chl » tor 08.05.2008 7:50

Takker for de svarene jeg har fått. Satt å testa ut notebook programmet i går ( finnes en 30 dager prøveversjon på http://www.circusponies.com/store/index ... b=organize ) Dette programmet synes jeg så meget lovende ut for mine gjøremål og ønsker, så det blir vel til at jeg kjøper det hvis ikke noen andre har prøvd andre program og har gode argumenter for å gå for det.
medlem i 198 måneder
 

Re: Notatbok til mac

Innleggav Magnus Christensen » tor 08.05.2008 9:43

Du kan få OneNote til å fungerer som et vanlig macprogram ved å bruke Paralells eller et annet virtualiseringsprogram.
medlem i 198 måneder
 

Re: Notatbok til mac

Innleggav gauterg » tor 08.05.2008 10:48

Selv bruker jeg evernote og er strålende fornøyd med det.
Syncer alle notatene opp på nettet og mellom mine Mac'er.
Kan logge meg på evernote sine hjemmesider og se på notatene mine der, editere dem og slikt også.

Alt merkes med tags og er fult søkbart.
Veldig kjekt når jeg samler info til en oppgave jeg skal skrive på skolen eller slikt.
Man kan også publisere notatene sine slik at andre også kan få tilgang til dem via nettet.

Evernote er virkelig verdt og ta en titt på.
http://www.evernote.com/

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Notatbok til mac

Innleggav petterandreas » fre 09.05.2008 9:57

gauterg:
Evernote var et herlig program, takk for introduksjonen!

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Notatbok til mac

Innleggav case » fre 09.05.2008 11:38

I tillegg til alle de glimrende forslagene som allerede er kommet inn, kan Tinderbox anbefales på det varmeste. DEVONthink er også et fantastisk verktøy, men er, som noen andre her har påpekt, muligens overkill hvis du bare skal ta notater. Da kan kanskje DEVONnote være tingen. Google Notebook kan kanskje være et alternativ, men da må man være online.
medlem i 191 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron