Avansert nedtellingstidtaker

Avansert nedtellingstidtaker

Innleggav snusk » ons 07.05.2008 18:14

Hei

Til helgen skal jeg arrangere en større turnering i et kortspill, og trenger en avansert nedtellingstidtaker som viser spillerne hvor lang tid det er igjen av runden. Jeg ønsker at tidtakeren skal vise minutter og sekunder når den teller ned (som regel fra 30 minutter), men når det er 10 minutter igjen skal den slutte å telle ned, og teksten "Mindre enn 10 minutter igjen!" skal dukke opp i stedet.

Jeg har googlet meg ihjel etter tidtakere, men det er ingen som har mulighet for mer avanserte innstillinger av den typen jeg trenger. Widgeten 3-2-1 fungerer i utgangspunktet veldig bra, men den kan heller ikke stoppe nedtellingen på et gitt tidspunkt.

Kjenner noen til et program jeg kan bruke? Har dere eventuelt andre forslag? Har Keynote noen mulighet til å vise en slik nedtellingstidtaker?

Eventuelle andre tips og tilbakemeldinger mottas med takk!
medlem i 207 måneder
 

Re: Avansert nedtellingstidtaker

Innleggav iFUN » ons 07.05.2008 20:21

Hei.. hva med å bruke iMovie (ikke fra iLife-08 men den gamle). Da kan du lage en proff nedtelling med akkurat den teksten du ønsker.. Slipper å google deg ihjel også.. :-)

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Avansert nedtellingstidtaker

Innleggav sid3000 » ons 07.05.2008 20:41

hvordan??
medlem i 213 måneder
 

Re: Avansert nedtellingstidtaker

Innleggav iFUN » ons 07.05.2008 22:05

sid3000 skrev:hvordan??


Her er det bare kreativiteten som begrenser, mitt forslag er som følger:
1) Lag et bilde med en passende topptekst (eks. navnet på turneringen)
2) Hent dette bilde inn i iMovie og strekk det til 30min
3) På dette bilde legger du så på ønsket tekst (les: tall) i selvvalgte intervaller (med copy/paste er det ikke noe svær jobb)
4) Når det er 10 min igjen kan du legge inn teksten "Mindre enn 10 minutter igjen!" og kanskje med en lyd-fil på de siste sekundene før 30 min er ute...

Slik får du en skreddersydd nedtelling på fullskjerm med det innholdet du ønsker :-)

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Avansert nedtellingstidtaker

Innleggav iFUN » man 12.05.2008 14:40

snusk skrev:Hei

Til helgen skal jeg arrangere en større turnering i et kortspill, .......


Hvilken løsning ble det ?? :-)

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Avansert nedtellingstidtaker

Innleggav snusk » man 12.05.2008 16:32

Det ble filmideen, med et statisk bakgrunnsbilde og skiftende tekst. Dessverre viste iMovie 08 (den eneste jeg hadde) seg å være tilnærmet ubrukelig til dette formålet, så en kompis fikset det for meg i Sony Vegas. Uansett, tusen takk for ideen, den var veldig god! Resultatet i Vegas ble veldig bra, helt perfekt.
medlem i 207 måneder
 

Re: Avansert nedtellingstidtaker

Innleggav Tonedefeat » man 12.05.2008 16:37

Her finner du iMovie 06

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Avansert nedtellingstidtaker

Innleggav iFUN » man 12.05.2008 19:27

..flott at ideen kunne brukes i ditt tilfelle. Ellers er det å si at iMovie 06 ligger i Programmappen selv om du har innstallert iLife 08. iMove 06 apps`n blir ikke overskrevet - kun ikonet som blir byttet ut på dockinglinja.... men det visste du nok :-D

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron