koble Entourage 2008 mot Exchange server?

koble Entourage 2008 mot Exchange server?

Innleggav kaizers » ons 07.05.2008 18:27

Sliter litt med å satt opp Entourage 2008 mot Exchange server. På PC så fungerer alt (selvfølgelig), men får ikke koblet opp Entourage. Er det noen som har noen tips?

Serveren kjører Windows Small Business Server 2003 R2 Premium, og alt er i boks bortsett å få Macene over.

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: koble Entourage 2008 mot Exchange server?

Innleggav kah96 » ons 07.05.2008 19:59

Det bør ikke være noe hokus pokus egentlig.
Kjører Entourage 2008 mot exchange uten problemer jeg.
Bruker du noen form for certifikater på exchange serveren?

Andreas

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: koble Entourage 2008 mot Exchange server?

Innleggav hansaj » ons 07.05.2008 20:03

Et lite tips her. Entourage bruker egentlig webmail-innstillingene til Exchange. Det betyr at du bruker https://minserver.domene.no/exchange som serverinformasjon og huker av for SSL. Den samme informasjonen skrives inn som søkevei for fellesmapper og LDAP-server under Avansert.
medlem i 198 måneder
 

Re: koble Entourage 2008 mot Exchange server?

Innleggav kaizers » ons 07.05.2008 20:57

Ja, jeg leste nettopp det at Entourage bruker OWA innlogging, så det skal jeg prøve. Når det gjelder LDAP, må dette settes opp på serveren eller skjer det automatisk?

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: koble Entourage 2008 mot Exchange server?

Innleggav sindre » ons 07.05.2008 21:46

På en standard Windows 2003 server er LDAP søk operativt, så bare oppgi samme informasjon her som til Exchange-oppsettet (siden det er en SBS server er trolig alt på samme serveren).

Var dårlig informasjon om måten Entourage kommuniserer med Exchange-serveren, brukte litt tid på å prøve meg frem for å få dette til å fungere. Men når du oppgir http://"servernavn/ip-adresse/domenenavn"/exchange som utgangspunkt for både Exchange og LDAP, og aktiverer SLL, så fungerer det helt supert.

Måtte også gå inn å fortelle Entourage at programmet skulle "Sende/Motta" automatisk, noe som skjer heltautomatisk i Outlook når man er knyttet til Exchange.

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Re: koble Entourage 2008 mot Exchange server?

Innleggav kah96 » ons 07.05.2008 22:43

Du behøver ikke å ha på SSL, vi kjører ikke med det og det fungerer flott uten også :)
Men som sagt så bare skriv det samme på LDAP så skal det fungere glimrende.

Andreas

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]