Automatisk svartjeneste i Mail.app ??

Automatisk svartjeneste i Mail.app ??

Innleggav MacArve » tor 08.05.2008 6:06

Jeg ønsker at min Mail.app skal kunne svare på innkomne mailer når jeg er borte. Finnes det noe slikt script? Takknemlig for gode råd og tips.


Eks:


Til: XXX@incomingmail.com
Emne: Automatisk svar ved fravær
Fra: macarve@autosvar.com


Jeg er dessverre på ferie og kan ikke svare på din e-mail. Er tilbake på jobb mandag 5. mai.

MVH
MacArve

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Automatisk svartjeneste i Mail.app ??

Innleggav musher » tor 08.05.2008 10:41

Sett opp følgende i Mail->Valg->Regler:

Bilde

… så klikker du på «Meldingstekst for svar» og skriver inn svarmeldingen din …

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Automatisk svartjeneste i Mail.app ??

Innleggav hfuhruhurr » tor 08.05.2008 12:10

Forutsetter ikke dette at mail.app er i bruk og at maskinen er på?
Ellers vil jo alle få automatisk svar når man logger seg på etter endt fravær...

Pleier selv å logge meg inn på kundekontoen hos min e-postleverandør for å kjøre automatiske svarmeldinger derfra.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Automatisk svartjeneste i Mail.app ??

Innleggav pianoman » tor 08.05.2008 12:45

PÅ .mac sin web mail kan du stille dette inn, så det burde la seg gjøre i mail.app også.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Automatisk svartjeneste i Mail.app ??

Innleggav MacArve » tor 08.05.2008 13:09

Hjertelig takk til Musher og alle dere andre. Så lærte jeg noe idag også. Glimrende.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Automatisk svartjeneste i Mail.app ??

Innleggav gedde » tor 08.05.2008 13:31

Men husk på at for at dette skal fungere må du ha på maskinen din og mail.app må kjøre.

De fleste levrandører har en webmail eller et kontrollpanel for e-post der du kan sette opp autosvar som går uten at maskinen din trenger å kjøre.

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Re: Automatisk svartjeneste i Mail.app ??

Innleggav Polymorph » tor 08.05.2008 13:59

Hvordan fungerer egentlig Outlook med dette?
Kan du sette opp "vacation mode" og slå av maskinen?

Jeg vil se for meg at dette knyttes mer til e-postleverandøren enn programmet, men kanskje Outlook på en elle annen måte kommuniserer med Outlook?

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Automatisk svartjeneste i Mail.app ??

Innleggav MrCrox » tor 08.05.2008 14:50

Du kan ikke sette på vacation mode og slå av maskinen. Det er ingen kommunikasjon mellom epostprogram og epostserver utenom henting og sending av epost. Skal du sende feriemailer uten at maskinen skal stå på må du sette dette opp med epostleverandøren, en funksjonalitet som ofte finnes i webmailapplikasjoner.

Samtidig kan det advares litt mot dette, da det ikke nødvendigvis er positivt om mange vet at du er ute å reiser.. kan skje at dette ender opp i hendene på noen som tar en tur hjem til deg med kubein.
medlem i 238 måneder
 

Re: Automatisk svartjeneste i Mail.app ??

Innleggav cannon » tor 08.05.2008 16:26

God leveregel når det gjelder ferieavvikling: Har du behov for at epost skal besvares, setter du opp automatisk videresending til en kollega og får han/hun til å svare på henvendelser. En automatisk melding om at du ikke kan svare er ikke av så stor verdi uansett. Hvis det haster så fælt, er de fleste i stand til å ringe.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]