Forandre NTFS til HFS

Forandre NTFS til HFS

Innleggav Loomit » man 12.05.2008 0:41

Har prøvd å søke, men finner ikke svar.
Har en ekstern harddisk som var formatert til FAT32. Vil prøve Leopard, men vil kjøre fra den eskterne disken (etter en guide på svenske MacWorld). Altså vil jeg ha 2 partisjoner på den eksterne, hvor den ene er vanlig backup og den andre delen der Leopard legges inn.
Nå har det seg slik at jeg hadde en hel del på den eksterne hdd - noe jeg altså ikke ville slette. Klarte etterhvert å partisjonere denne i 2 deler uten å miste informasjon. Dette ble gjort via en Windows maskin. Dermed står jeg idag med 2 partisjoner - hvorav den ene er FAT32 (backup partisjonen) og den andre er formatert i NTFS. For å kunne kjøre Leopard må denne NTFS-partisjonen forandres til en HFS+ partisjon. Trodde dette skulle gå via diskverktøy, men får bare beskjed om at jeg sletter begge partisjonene om dette skal gjøres.
Altså - noen som har gode råd for å forandre en partisjon (forøvrig en tom partisjon) fra NTFS til HFS+?
medlem i 211 måneder
 

Re: Forandre NTFS til HFS

Innleggav Jon » man 12.05.2008 0:57

Funker det ikke å gå på disk utility og velge partisjonen, ikke selve disken, gå på "erase" fanen, og velge hfs+ (mac os x (journaled)) og trykke erase?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: Forandre NTFS til HFS

Innleggav Loomit » man 12.05.2008 10:27

Nix, valgene under fanen "erase" er desverre grået ut..

Edit: Ser dette går på backup-partisjonen. Kan dette ha noe med at den er i FAT32?
medlem i 211 måneder
 

Re: Forandre NTFS til HFS

Innleggav EinarJ » man 12.05.2008 10:43

Isåfall kan du jo bare omformatere ntfs-partisjonen til FAT32 i Windows.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]