Avloggingsvansker

Avloggingsvansker

Innleggav pakma » tor 15.05.2008 1:37

Jeg er relativt fersk når det gjelder mac. Kan derfor være at dette er grunleggende, men jeg sliter litt med at macbooken min ikke vil slå seg av noen ganger. Når jeg prøver å slå den av får jeg etter en stund feilmelding om at diverse programmer ikke vil slå seg av og at jeg må trykke CMD+tilvalg+esc for å avslutte det. Selv om jeg gjør dette skjer det fortsatt ingen ting annet enn at alt annet en docken forsvinner.
medlem i 193 måneder
 

Re: Avloggingsvansker

Innleggav Jon » tor 15.05.2008 1:41

Du kan forsøke å avslutte programmene på forhånd, før du begynner avslutningsprosessen.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: Avloggingsvansker

Innleggav pakma » tor 15.05.2008 1:45

programmene er allerede avsluttet, men systemet bør jo faktisk klare å avslutte de når jeg slår den av, hvis ikke er det jo fattig.
medlem i 193 måneder
 

Re: Avloggingsvansker

Innleggav Jon » tor 15.05.2008 1:47

Høres litt rart ut, er det ett program som går igjen da?

Forøvrig kan du nesten like gjerne legge maskinen i dvale, fremfor å slå den av, iallfall hvis du kun skal fra a til b. Hvis du skal være borte lenge fra maskinen, blir det en litt annen sak.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: Avloggingsvansker

Innleggav pakma » tor 15.05.2008 1:49

er stort sett VLC og transmission som forårsaker det. Jeg har hatt problemet da jeg har latt den stå på en stund og bare latt den gå i dvale som du sier når jeg skal frakte den.
medlem i 193 måneder
 

Re: Avloggingsvansker

Innleggav Jon » tor 15.05.2008 1:52

Tipper vel transmission er synderen, den prøver å avslutte på skikkelig måte, dvs. å si i fra til alle peers og trackere at du nå skal avslutte tilkoblingene. Avslåingsprosedyren til OS X syns dette tar for lang tid, og ber deg tvangsavslutte.

Tipper at hvis du avslutter transmission på skikkelig måte før du slår av, så slipper du unna problemet.

Hva slags problemer har du med dvale? Så sant maskina går skikkelig i dvale (sjekk at dvalelyset pulserer) før du putter den i sekken, så bør det ikke være noen problemer. Det er kun ram'en som får strøm når den er i dvale uansett.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: Avloggingsvansker

Innleggav pakma » tor 15.05.2008 2:01

Det er egentlig ikke noen store problemer med dvale, men sliter noen ganger med at skjermen ikke fungerer når jeg tar den opp igjen. Må da lukke den ned igjen for så å lukke den opp. Problemet som jeg nevnte, oppstår etter maskinen har blitt stått på over en lengre periode, men høres fornuftig ut det du sier med transmission.
medlem i 193 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]