Finner ikke installlert program

Finner ikke installlert program

Innleggav dakri » lør 02.08.2014 10:41

Jeg har lastet ned en fil som skal gjøre det mulig å gjøre innstillinger på en synth-modul (en Yamaha Motif ES, for å være nøyaktig). (Filen er lastet ned fra Yamaha's hjemmesider: http://download.yamaha.com/search/produ ... _id=106378 ) Men når jeg har lastet den inn og innstallert den - OG fått beskjed om at installeringen var vellykket, kan jeg bare ikke finne den...

I installeringsguiden (som er med i en zip-fil med programmet - og som jeg har fulgt til punkt og prikke nå 5 ganger) står det blant annet at jeg kan sjekke følgende "folder": / Library / Audio / MIDI Drivers / og lete etter fila YAMAHA-USBMIDIDriver.plugin samt "folder" / Library / PreferencePanes / og lete etter fila YAMAHA-USBMIDIPatch.prefPane

Videre står det: "NOTE If the folders in the above table are not displayed in the Finder, select [Go to Folder...] under the [Go] menu of Finder, input the folder locations, and then click [Go]." ......

Har norsk "maskin" - og har funnet ut dette med "Gå til mappe....." Men hvilken mappe skal jeg gå til? Hva er f.eks. det sammen som "Library" PreferencePanes" ??
Forslag? Hvor er programmet mitt?

Brukerens avatar
medlem i 143 måneder
 

Re: Finner ikke installlert program

Innleggav trydl » lør 02.08.2014 11:01

Du kan jo sette systemspråk til engelsk, logge ut og så logge inn igjen? Da har du engelsk maskin en stund og kan finne filene som i beskrivelsen.
Ellers er det vel egentlig bare å bytte ut Library med Bibliotek. Undermappene her har de engelske navnene (ihvertfall på min maskin)

Forøvrig er det ikke et program du har lastet ned, men en driver. Du styrer denne fra det installerte prefpane som du skal finne i Systemvalg.
medlem i 249 måneder
 

Re: Finner ikke installlert program

Innleggav dakri » lør 02.08.2014 11:49

Takk, trydl! Som du skjønner, er jeg ikke så bevandra i dette vokabularet.
Vel - jeg har nå med din hjelp funnet ut at jeg HAR installert denne DRIVEREN. Fant begge disse filene - og fant den også på systemvalg, som du skrev. Det jeg videre har skjønt, via manualen for selve synth-modueln, er at jeg trenger en egen manual for dette voice editing-programmet. Og det har jeg nå klart å skaffe meg. Men er igjen sjakk matt.

Det står "If you are using Voice Editor on a Macintosh computer, open “Chooser” from the Apple menu and turn off “AppleTalk.”

Med nå engelsk språk på maskinen, finner jeg hverken "Chooser" eller "AppleTalk".....
Forslag?

Brukerens avatar
medlem i 143 måneder
 


Re: Finner ikke installlert program

Innleggav dakri » lør 02.08.2014 12:06

Takk for innspill, jerry.c.bush.

Med min begrensa kunnskap om det hele, forstår jeg det dithen at nyere versjoner av operativsystemene har "mistet" noe av det gamle (pga "evolusjon"....)

Men - er det håp for meg å få dette voice editingprogrammet opp å gå i det hele tatt med OS X Maverick 10.9.4 (Her er "bruksanvisningen"....: http://soundprogramming.net/manuals/Yam ... Manual.pdf

Brukerens avatar
medlem i 143 måneder
 

Re: Finner ikke installlert program

Innleggav Tarkus » lør 02.08.2014 12:57

Du kan ikke bruke et program laget for OS9 i Mavericks, ikke dette i hvert fall. Manualen er utdatert for mange år siden, og ingen ting av det stemmer lengre.

Hent nye drivere til synth og maskinen din, Velg OS og sorter vekk de som ikke er for Mavericks. (like over lista med drivere). Det er bare disse som duger.

Det vil i ditt tilfelle si denne filen:
http://download.yamaha.com/search/detai ... t_id=57163

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]