Gmail tror alt er søppelpost

Gmail tror alt er søppelpost

Innleggav DrDude » man 25.08.2014 12:16

Jeg bruker Gmail og jobber etter InboxZero-prinsippet (sletter/arkiverer epost fra innboksen etterhvert som jeg har håndtert den). I det siste har jeg lagt merke til at viktig epost havner i søppelpost uten at jeg har bedt om det. Det synes som at Gmail har endret innstillinger og forsøker å være smart ved å håndtere eposten slik jeg pleier å gjøre. Det har helt sikkert resultert i at jeg har misset endel viktig eposter, for hvem sjekker regelmessig søppelpost-mappen?

Nå finner jeg ikke noen instilling for å slå av denne "smarte" hjelpefunksjonen fra Gmail. Noen som har tips?
medlem i 200 måneder
 

Re: Gmail tror alt er søppelpost

Innleggav Ove » man 25.08.2014 18:42

Jeg sjekker søppelpost-mappen hver bidige dag! Og blant 20-30 spam (som jeg straks sletter for alltid), finner jeg som oftest minst én ønsket epost som ikke skulle vært der. Etter hvert som jeg flytter dem til innboksen ser det ut som om Google av og til lærer at akkurat den avsenderen er OK, men noen ganger ikke. Men hvis du legger til avsendere i kontaktlisten, så skal de ikke havne i søppelposten. Prinsippene er kort forklart her:

https://support.google.com/mail/answer/8933?hl=no

Jeg bruker Gmail som arkiv, og sletter kun spam. Har nesten 100.000 meldinger lagret. Trenger jeg et lisensnummer for et program jeg kjøpte i 2008, som forleden dag, så søker jeg i eposten og finner det jeg trenger på få sekunder. Helt genialt synes jeg. Sånn sett har jeg lagret "i skyen" siden 2007.
medlem i 230 måneder
 

Re: Gmail tror alt er søppelpost

Innleggav DrDude » man 25.08.2014 20:22

Takk for svar! Ja, jeg bruker også Gmail som arkiv (all epost) og finner også lisensnummer etc. fra fortiden. Helt enig - genialt!

Jeg har vel nå lært at jeg fremover må sjekke søppelposten grundig, og legge til avsendere som er trygge. Virker som det er eneste løsningen for slik jeg har ordnet meg. Jeg lurte på om det fantes en innstilling slik at jeg kunne slå av Gmails "smarte" epost-filtrering.
medlem i 200 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]