Apple Mail og proxy

Apple Mail og proxy

Innleggav erlend. » ons 03.09.2014 15:27

Hei.

Trenger sårt hjelp fra noen kloke hoder...

Jobber på fabrikktråler, og er for tiden i fiske nord om Svalbard. Ombord har vi satelitt for ip-telefon og internett, bl.a, dog med kun 520 Kb hastighet, hvor vi må koble oss til en proxyserver (uten passord) som står i styrehuset, og det fungerer fint.

Før vi fikk installert proxyserver (3-4 år siden), så fungerte Apple Mail perfekt. Etter dette, har jeg måtte lese mail via icloud.com - og det fungerer greit. Men denne turen, klarer jeg heller ikke å koble meg til mail-kontoen på icloud. Forsåvidt heller ikke Kontakter, Notater og de andre. Kommer meg til startsiden, og får deretter beskjed om at 'Det oppstod et problem under innlasting av applikasjonen'.
Etter 3 uker til havs, og enda 2 uker til land, samt 247 uleste eposter - begynner tålmodigheten min å tæres.
Det er forøvrig intet problem å sende epost via Apple Mail, da jeg har lagt inn utgående SMTP-server for båten.

Har lest forum - norsk som utenlandske, prøvd både Autoxhy og ProxyCap. Lest om både SOCKS og SSL, uten at jeg blir noe klokere av disse.

Håper derfor det at noen her inne kan være behjelpelig med problemet mitt :-)
medlem i 213 måneder
 

Re: Apple Mail og proxy

Innleggav Jon » ons 03.09.2014 18:48

Har ikke de som leverer dette til dere en support avdeling?

Virker rart at webmail ikke fungerer, så vidt jeg vet går det kun på normal http og port 80.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: Apple Mail og proxy

Innleggav tiddylicious » tor 04.09.2014 7:45

Kommer du inn på andre webmail tjenester? F. eks gmail, live etc ?

Hva slags proxy er det dere kobles til? HTTP, SOCKS eller er det bare en gateway?

Brukerens avatar
medlem i 166 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]