Iphoto

Iphoto

Innleggav mactiss » tor 09.04.2015 13:46

Hei,

Jeg har tenkt å sette meg litt inn i Iphoto, og har sett noen videoer om dette programmet. Når jeg åpner Iphoto ser det ikke slik ut som de jeg har sett på video, så jeg lurer på om det er noen innstilliinger jeg må gjøre.....?

Det venstre sidepaneler er hos meg helt borte, også menylinjen i bunn. se skjermdump. I en annen tråd her hadde jeg problemer med å vise bildestrøm, noe jeg fortsatt har, men begynner nå å mistenke at det er iphoto som kanskje er problemet, se skjerdump 2 , så går det frem at jeg ikke får hentet ut noe på dette valget. I det heletatt er det meste av valgene gråe, altså slik at jeg ikke kan utføre disse operasjonene....

Til og med "importer bilder" er grået ut... Jeg regner med og håper at det er jeg som ikke skjønner dette, hehehe :-)

EDIT:

Etter at jeg nå har oppdatert Yosemeti ser jeg at programmet "bilder" har dukket opp. Skal Iphoto fases ut og "bilder" overta? I såfall kan jeg lære meg dette nye programmet istedet for Iphoto...? :-)
http://i.imgur.com/48kq7aC.png%5B/img%5D

http://i.imgur.com/jQyI7K0.png%5B/img%5D
medlem i 128 måneder
 

Re: Iphoto

Innleggav HEFJELLS » tor 09.04.2015 14:33

Det stemmer at iPhoto skal ut og Bilder overtar som bildebehandlingsprogram i OS X. Oppgraderte selv i går. Når man åpner Bilder og klikker på Kom i gang vil bildene dine bli lagt til i Bilder. Sjekk deretter om alle bildene er kommet inn og du kan slette iPhoto fra Programmer, hvis ønskelig. I menyen i Bilder kan du også slette iPhotohendelser, hvis ønskelig.
En ting som eg synes er litt knotete i Bilder er når man sletter bilder legges de i mappe som heter Nylig slettete bilder. Den er ikke synlig i oversikten på venstre side i Bilder. For å finne bildene igjen må man klikke på Arkiv oppe under skjermkanten. Og nest nederst i rullegardinmenyen dukker Vis nylig slettede opp. Klikker man på den vil de slettede bildene dukke opp og man kan legge dem tilbake hvis man slettet ved et uhell. Bildene i denne mappen blir slettet automatisk etter 30 dager.
medlem i 164 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]