Oppdatere 10.5.8 til Lion

Oppdatere 10.5.8 til Lion

Innleggav kong_qvale » tir 02.06.2015 15:29

HEi..

Jeg har en eldre iMac med 10.5.8, den fungerer ikke med iPhone 6.
Derfor kjøpte jeg Lion på apple.com, jeg har da fått en passcode,
men finner ingen link til å laste ned selve OS´et..

Har noen en link her? Eller andre tips?

Takker...
medlem i 191 måneder
 

Re: Oppdatere 10.5.8 til Lion

Innleggav Helge Hafstad » tir 02.06.2015 18:21

Det vil være mest naturlig å henvende seg til Apple her. Har du kjøpt den på norsk AppleStore så finner du kontaktinfo på denne lenken.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Oppdatere 10.5.8 til Lion

Innleggav Nikolay » tir 02.06.2015 18:27

store.apple.com skrev:What do you receive: An email with a content code for the Mac App Store.
wikipedia skrev:[Mac App Store]was released on January 6, 2011, as part of the free Mac OS X 10.6.6 update for all current Snow Leopard users.

Brukerens avatar
medlem i 123 måneder
 

Re: Oppdatere 10.5.8 til Lion

Innleggav Morse » ons 03.06.2015 5:12

https://www.apple.com/support/lion/installrecovery/

Spesifikt: "Get up to date with the latest version of OS X Snow Leopard to purchase OS X Lion. If you have Snow Leopard, click the Apple icon and choose Software Update to install version 10.6.8.

If you are running OS X Snow Leopard you may purchase OS X Lion for $19.99 by calling 1-800-MY-APPLE. You will receive an email containing a content code to download OS X Lion via the Mac App Store.

If you're running OS X Leopard, you need to upgrade to OS X Snow Leopard prior to upgrading to OS X Lion".

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Oppdatere 10.5.8 til Lion

Innleggav Ove » ons 03.06.2015 15:10

Dette har jeg vært igjennom for et par-tre år siden. Da kunne jeg gjøre det slik at jeg først kjøpte denne CD'en: http://store.apple.com/no/product/MC573 ... ow-leopard

Deretter kunne Mac OS X Lion kjøpes i App Store. Men nå finner jeg ikke den lenger der. Kanskje den kommer fram hvis man åpner App Store fra høyeste versjon av Snow Leopard? Det har jeg ikke mulighet til å sjekke, da jeg nå kjører Mac OS X Yosemite.

Siden kong_qvale allerede har kjøpt og betalt for Lion så må det finnes mulighet for å få den ned fra App Store (ref. 'passcode' som du allerede har), men man må nok gå via Mac OS X Leopard, som også Morse viser til. Og siden det er en tidlig versjon av Snow Leopard på den CD'en så må man oppgradere til høyeste versjon (10.6.8 ifølge Morses lenke) via Programvareoppdatering i Eplemenyen.
medlem i 230 måneder
 

Re: Oppdatere 10.5.8 til Lion

Innleggav Morse » tor 04.06.2015 16:45

Right. Og med Lion installert, gå straks videre til Mountain Lion. Lion var Apples utgave av Microsoft Vista (ugh!)...

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron