Slette "Bilder" med AppDelete?

Slette "Bilder" med AppDelete?

Innleggav torbjornhb » ons 29.07.2015 20:23

Fant ut at det var liten vits å starte en ny tråd i en gammel, så lager en ny ehr.

Jeg ønsker å slette Bilder fra mac`n. Kan jeg bruke AppDelete til dette? Og hva gjør jeg dersom jeg ønsker å innstallere Bilder på et senere tidspunkt? Har hørt at det kan bli litt trøbbel...
medlem i 105 måneder
 

Re: Slette "Bilder" med AppDelete?

Innleggav Morse » søn 09.08.2015 18:08

Hvorfor vil du slette Bilder, egentlig? Det tar jo ikke rare plassen... Du får forresten ikke lov å slette det, da det brukes av systemet. Er årsaken til ditt sletteønske at du vil holde deg til gamle iPhoto, sjekk denne artikkelen: http://www.macworld.co.uk/feature/mac-s ... s-3601518/

Du KAN med andre ord fortsette med å bruke iPhoto så lenge du vil (selv om Apple synes du burde slutte med det, da de har lagt ned supporten på programmet).

Selv synes jeg overgangen til Bilder gikk greitt, selv om Apple for en gangs skyld utsatte oss databrukere, meg inklusive, for det verste som tenkes kan: Å måtte lære noe nytt...

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Slette "Bilder" med AppDelete?

Innleggav torbjornhb » ons 12.08.2015 18:23

Takk for svar.
Nei, maskinen er så ny at den kom uten iphoto. Jeg ønsker å bruke Picasa slik at bildene automatisk importere fra Google bilder. Jeg bruker to ulike mobiler hvorav den ene er iphone og den andre er Android. Skulle gjerne hatt bildene fra Samsung telefonen direkte inn i biblioteket i det programmet jeg bruker på maskinen. I tillegg er jeg ikke helt fortrolig med hvorfor bildene organiseres i mapper når man bruker Bilder.
medlem i 105 måneder
 

Re: Slette "Bilder" med AppDelete?

Innleggav Morse » ons 12.08.2015 22:20

Da bruker du Picasa, og rett og slett ignorerer Bilder :-) Du kan uansett ikke slette det, på samme måte som du ikke kan slette Safari, da de er en del av MacOS X. Men ingen har sagt at du MÅ bruke noen av dem av den grunn. :-)

Til Samsungen: Har du forsøkt denne? http://www.samsung.com/no/support/usefulsoftware/KIES/

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron