Hvorfor slettes bildene på alle enhetene?

Hvorfor slettes bildene på alle enhetene?

Innleggav kenny279@hotmail.com » tor 20.08.2015 12:59

Jeg har begynt å abonnere for 20 gb lagring fra iCloud. Slik at jeg kan få mer plass på iPhone1. Tanken min var å lagre alle bilder som blir tatt med iPhone1, i iCloud og mac1 via bildestrøm slik at jeg slipper å overføre til mac1 via tråd hver gang iPhone1 begynner å bli full. Og om det blir fullt, så kan jeg bare slette siden da ligger de lagret på mac1. Problemet jeg støter på nå, er at hver gang jeg sletter et bilde på iPhone1 for å få mer plass. Så sletter den på alle enheter, noe som gjør hele poenget med at jeg abonnerer for mer lagring blir borte. Har jeg misforstått funksjonene? Alle enhetene mine (Macbook pro retina 15', iPad Air og iPhone 6) har jeg aktivert iCloud-bildestrøm.
medlem i 161 måneder
 

Re: Hvorfor slettes bildene på alle enhetene?

Innleggav Chiang Mai 1963 » tor 20.08.2015 13:11

Det er jo sånn iCloud bildebibliotek fungerer. Sletter du på en enhet, så slettes det alle steder.

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: Hvorfor slettes bildene på alle enhetene?

Innleggav normick » tor 20.08.2015 13:41

Hvis du oppretter en vanlig mappe i icloud, og tømmer telefonen din for bilder med bilde-overføring som er innebygd i mac, deretter drar bildene over til icloudmappen du opprettet så får du den funksjonen du ønsket.
All sync med bildestrøm og icloud bildebilbiotek er som nevnt over - sletter du en sletter du på alle steder.

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Hvorfor slettes bildene på alle enhetene?

Innleggav kenny279@hotmail.com » tor 20.08.2015 19:02

Huff, var det jeg håpet på ikke skulle være case'en. For om gjør jeg som normick sier, så regner jeg med at det må gjøres manuelt. Og da glemmer jeg det sannsynligvis. Takker for svar btw!
medlem i 161 måneder
 

Re: Hvorfor slettes bildene på alle enhetene?

Innleggav teknoguiden » tor 20.08.2015 21:27

Sett på "optimaliser icloud-lagring" på iCloud Photo Library på telefonen. Dersom du har lite plass frigjør den da plass ved å lagre færre høyoppløste bilder på telefonen og laster de ned fra iCloud ved behov.
medlem i 142 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]