Fryser fast, kun musepeker som fungerer.

Fryser fast, kun musepeker som fungerer.

Innleggav monica1970 » søn 25.10.2015 20:02

Igjen har problemet dukket opp. Er man inne på vg og aftenposten, så stopper alt opp.
Alt fryser og kun musepekeren som reagerer. Finder og andre programmer reagerer ikke.
Samme om man klikker på program som er oppe. Mistenker det er for lite ram, og maskina er fra 2009.. Det er lite ram, som er årsak. Hukommelse 8 ram.
Vurderer sterkt skaffe meg ny, for nå er jeg møkka lei av problemene som oppstår plutselig. Har skrevet en lang liste over nettsider som skaper de problemene. Kompisen min påstod at det kan være virusinfisert. Tviler på det, men det kan være eller ikke virus.
medlem i 225 måneder
 

Re: Fryser fast, kun musepeker som fungerer.

Innleggav Morse » søn 25.10.2015 21:43

Har du sjekket med denne, for sikkerhets skyld? http://www.macupdate.com/app/mac/52105/ ... ti-malware

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Fryser fast, kun musepeker som fungerer.

Innleggav jerry.c.bush » man 26.10.2015 0:11

Et nokså typisk diskfeil symptom du forklarer her. Om du er i nærheten av en, feks, Eplehuset butikk så ville jeg tatt turen innom og bedt om en diskdiagnose. De har verktøy for å finne feil på disken din.
Om du ikke har det, så ville jeg startet med sikkerhetskopiering med en gang.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Fryser fast, kun musepeker som fungerer.

Innleggav monica1970 » tir 27.10.2015 13:50

Naboen er her og jobber med saken. Og skal re innstallere hele maskina, og legge inn alt på nytt. Satser på naboen kan dette.
medlem i 225 måneder
 

Re: Fryser fast, kun musepeker som fungerer.

Innleggav ggt667 » ons 28.10.2015 9:00

Er det ikke plass til mer RAM? I min MacPro fra 2008 står det 16, men er plass til 32GB RAM.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: Fryser fast, kun musepeker som fungerer.

Innleggav jerry.c.bush » ons 28.10.2015 9:32

Reinstallasjon vil ikke hjelpe om det er disken som er ødelagt. Det kan forsåvidt også være harddiskkabel, men det er mindre sannsynlig. Det er nok disken din som har tatt kvelden.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Fryser fast, kun musepeker som fungerer.

Innleggav ggt667 » ons 28.10.2015 9:56

Dersom det er diskfeil vil det være feil å reinstallere dersom du har noe på disken du trenger. Det beste å gjøre med ødelagte disker er ikke å skrive til dem, kun kopiere ut det som evt er mulig å kopiere ut.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]