Mailproblemer!

Mailproblemer!

Innleggav Lorus » man 04.01.2016 14:16

Mail på Macbook Pro klarer ikke å koble til icloud-kontoen min(!). Exchange og slikt går helt problemfritt. får meldingen "Tidsavbrudd for tilkoblingen til tjeneren «p01-imap.mail.me.com» på port 993". Har sett lignende problemer på formuet før og prøvd å gjøre som det står der, men ingenting hjelper. Det funker som ei kule på iphone og ipad men altså ikke på Macbook. Kjedelig..
medlem i 206 måneder
 

Re: Mailproblemer!

Innleggav ggt667 » man 04.01.2016 20:21

Jeg har et tilsvarende problem med MacProen min, Facetime funker på iPhone, iPad, og MacBook Pro, men bare står og spinner på MacProen( ca 2 døgn er det lengste jeg har latt den stå )

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Re: Mailproblemer!

Innleggav ddybing » tir 05.01.2016 2:15

Hei!

Har du sjekket at det ikke er noe galt med innstillingene i mailoppsettet? Åpne mailoppsettet på din iPad eller iPhone og sjekk mot det som er oppført på din Mac.

Mailservere er utrolig sære på om du bruker riktig kryptering, riktig port(dog i ditt tilfelle er oppgitt port riktig) osv.

Har du byttet passord på din Apple-konto i det siste, men ikke endret det på Macen?
Har du forsøkt å fjerne kontoen helt og legge den inn på nytt?

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: Mailproblemer!

Innleggav Lorus » tir 05.01.2016 15:36

Har prøvd å logge av og på iCloud. Ser litt bedre ut, men fortsatt litt underlige dropouts.
Rart at iCloud mail skal lugge på en Macbook..

Kan det være noe med nettverksinnstillingene?
medlem i 206 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]