iPhoto fra Mac til PC

iPhoto fra Mac til PC

Innleggav Metro » man 07.03.2016 16:22

Hei, min gamle iMac har tryna, og inntil videre er jeg nødt til å bruke jobb-PC også privat.

Jeg har nå en ekstern harddisk med mitt iphoto-bibliotek ("iPhoto Library"), og jeg har tilgang på en låne-mac som jeg kan gjøre hva jeg vil med.

Spørsmål: Hva er den enkleste måten å få tilgang til bildene mine på?

Kan gjerne forbli i iPhoto, eller jeg kan bruke et annet program. Same-same.

Er det noen sky-tjeneste der jeg kan laste opp bildene, og så laste dem ned igjen på PC?

Gjerne en Apple-tjeneste, eller GoogleDrive eller noe annet.

Har søkt litt rundt, men finner ikke helt ut av dette..

Håper på svar! Tusen takk.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: iPhoto fra Mac til PC

Innleggav Morse » man 07.03.2016 17:33

Sjekk at det arkiverte iPhotobiblioteket helst stemmer overens med systemversjonen på låne-Mac´en. Så kan du kopiere over iPhotobiblioteket til "Bilder"-mappen på Mac´en og erstatte det som evt. ligger der fra før. Så kan du åpne dette biblioteket i iPhoto og eksportere til mapper med bilder som du kan flytte til og åpne på din PC i et høvelig program. Tungvint? Ja. Men en PC forstår ikke et iPhotobibliotek i seg selv.

Men er sikker på at noen andre her har et bedre forslag. NB! Hvis denne låne-Mac´en har programmet "Bilder/Photos" installert, og ikke iPhoto, må du få tak i en versjon av iPhoto som du kan bruke. Ellers ligger det an til litt vel mye baluba...

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: iPhoto fra Mac til PC

Innleggav Metro » man 07.03.2016 17:58

Morse skrev: NB! Hvis denne låne-Mac´en har programmet "Bilder/Photos" installert, og ikke iPhoto, må du få tak i en versjon av iPhoto som du kan bruke. Ellers ligger det an til litt vel mye baluba...


Ja, låne-pc (en deilig macbook pro som dessverre ikke kan bli min...) har Bilder, men ikke iPhoto. Prøvde å åpne iPhoto Library i Bilder (som jeg har forstått den egentlig skal klare) men fikk en feilmelding.

Styr..

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: iPhoto fra Mac til PC

Innleggav Morse » man 07.03.2016 19:35

Og feilmeldingen var?

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]