av mariustidemann » søn 21.08.2016 9:21
Du skriver at du ikke kjenner igjen din maskin, men det var heller ikke poenget da problemet ditt er ikke maskinspesifikt. Jeg ville sette deg på sporet av dette. Men ok.
Du får ikke treff på cs / adobe fordi spotlight ikke søker "under panseret", og du sier at feilmeldingen kommer hver gang du starter maskinen selv om du ikke har noe som skal åpnes ved oppstart. I og med at du har fått med denne feilmeldingen over på ny maskin så har den jo sannsynligvis blitt med i din overføring av backup. Derfor må du nok inn under panseret å lete selv.
Biblioteket ligger i utgangspunktet skjult. men når du har Finder aktivt, velg "Gå" fra menyen, hold inn [alt] knappen og du vil se at Bibliotek blir synlig i listen. Velg denne.
I mappen Preferences vil du kanskje finne en fil som heter
com.adobe.CS5ServiceManager.plist
Det er i alt tre "Bibliotek" som kan inneholde tilsvarende. Den jeg nevnte ovenfor her, MacintoshHD/Bibliotek og MacintoshHD/System/Bibliotek. Men i og med at det kommer fra en backupoverføring er altså den første som er mest sannsynlig.
Håper dette hjelper noe i fall du ikke finner det med de appene Morse anbefalte.
[EDIT:] Det glemte jeg å skrive - men med det samme du er inne å leter i Bibliotekmappene: Når du finner en mappe som heter "StartupItems" så sjekk disse også.