Har ikke Bilder-appen

Har ikke Bilder-appen

Innleggav iStanger » søn 30.10.2016 18:45

Hei!

Jeg har ikke Bilder-appen på min mac, og har heller aldri hatt den. Dvs at jeg ikke får overført bilder fra iPhone til Mac. Når jeg skal overføre via iCloud står det at jeg trenger iPhoto eller Aperture, men iPhoto finnes ikke lenger og Aperture finnes kkke k norsk App-store...

Er det noen annen måte å overføre bilder og videoer på?
medlem i 161 måneder
 

Re: Har ikke Bilder-appen

Innleggav Stham » søn 30.10.2016 23:19

Det var noe forvirrende og mangelfull info i den tråden din.

Uansett om Macen din er 15 år gammel, så har du iPhoto, om du ikke har slettet den. Har du OS X på DVD, så har du iPhoto der. Men er ikke maskina steingammel, så må du jo ha «Bilder» på maskina hvis du har operativsystem fra i fjor en gang, da «Bilder» kom (eller nyere). Aperture har Apple sluttet å oppdatere, det samme med iPhoto, så da slutter de jo også å funke etter hvert.

Du etterlyser «Bilder», men skriver at du må ha iPhoto eller Aperture for å laste ned fra iCloud.
 Det tyder vel da på at du ikke akkurat har oppdatert operativsystemet, eller at maskina er for gammel slik at du ikke får oppdatert …
Alderen på maskina ville vel gitt svaret på spørsmålet ditt.
Selv min eldste Mac fra ca. 2003, med Tiger, har iPhoto, og, som nevnt, Bilder kom i fjor.
medlem i 191 måneder
 

Re: Har ikke Bilder-appen

Innleggav Morse » søn 30.10.2016 23:38

Ja, det hadde vært greit å få vite hvilken maskin du har, og hvilken versjon av OS X, lzm...

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Har ikke Bilder-appen

Innleggav iStanger » tir 15.11.2016 18:01

Beklager, har macbook pro 2,8 GHZ med os 10.9.5, prøver å oppdatere til sierra, men internettet på fhs er for dårlig.. Mangler forsåvidt også iMovie, noe jeg trenger sårt, men for å installere iMovie må jeg ha os 10.11.2.

Men jeg har aldri hatt "Bilder"-appen, bare iPhoto før den ble utdatert..
medlem i 161 måneder
 

Re: Har ikke Bilder-appen

Innleggav Valotunk » tir 15.11.2016 18:09

iStanger skrev:Er det noen annen måte å overføre bilder og videoer på?


Du kan benytte "Bildeoverføring" som også er et standard program i OS X.
medlem i 198 måneder
 

Re: Har ikke Bilder-appen

Innleggav Morse » tor 17.11.2016 0:15

Din versjon av MacOS X, Mavericks, hadde ikke Bilder. Bilder kom med neste versjon 10.10.3, Yosemite, se https://support.apple.com/no-no/HT204655

Kanskje du kjenner noen som kunne sende deg iPhoto og iMovie på en minnepinne i posten?

Det ville vel være det enkleste, siden du har tregt nettverk.
Sist endret av Morse den tor 17.11.2016 10:42, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Har ikke Bilder-appen

Innleggav Ove » tor 17.11.2016 1:45

@iStanger: Det er mulig at du kan få tak i både nyeste iPhoto samt iMovie for ditt OS ved å tillempe tricksene som er omtalt her (sjøl om det står at det gjelder i Yosemite så vil jeg ikke bli overrasket om det er mulig i Mavericks også):

https://discussions.apple.com/docs/DOC-8431
medlem i 230 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]