Hvor ble av datamaskina mi på apple-Tv'n?

Hvor ble av datamaskina mi på apple-Tv'n?

Innleggav dakri » søn 18.12.2016 22:19

Har en imac med en romslig mp3-samling. Og denne har jeg også hatt grei tilgang til via apple-tv'n.... fem til nå. Når jeg nå klikker på "Datamaskiner" på menyen på apple-tv, så kommer kun valget "Slå av hjemmedeling" opp. Her fant jeg tidligere imac-maskina mi - og hele musikksamlinga mi. Men ikke nå lenger?

Har i mellomtida endra nettverk/router-navn osv... Men både imac og apple-tv er oppe og går på nytt nettverk hver for seg ... og der putrer og går det.. så skjønner ikke helt at det skal ha noe med det å gjøre...

Forslag på åssen apple-tv'n igken skal finne imac'n min?
Sist endret av dakri den man 19.12.2016 13:32, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 143 måneder
 

Re: Hvor ble av datamaskina mi på apple-Tv'n?

Innleggav Barlie » man 19.12.2016 11:18

Brannmur? TCP port 3689 og UDP 5342 må være åpne for at hjemmedeling skal funke.

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Hvor ble av datamaskina mi på apple-Tv'n?

Innleggav Macini » man 19.12.2016 12:40

Har det samme "problemet" her men på iPhone og iPad. Har ikke hatt noe problem med dette tidligere. Har slått på Hjemmedeling og det har fungert i flere år frem til nå og plutselig er muligheten borte. Lurer litt på om Apple har sperret for deling av egne sanger siden jeg bare får opp de sangene/filmene jeg har kjøpt via iTunes.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Hvor ble av datamaskina mi på apple-Tv'n?

Innleggav dakri » man 19.12.2016 13:33

Takk for svar, Barlie og Macini.

Barlie; er en smule teknisk utviklingshemmet... Dette med TCP port 3689 og UDP 5342 .... hvor sjekker/ordner jeg slikt?

Brukerens avatar
medlem i 143 måneder
 

Re: Hvor ble av datamaskina mi på apple-Tv'n?

Innleggav Barlie » tir 20.12.2016 12:16

Her er sjekklista til Apple: https://support.apple.com/en-us/HT203311
Om det endring av porter på router som trengs, må du kikke i brukermanualen.

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Hvor ble av datamaskina mi på apple-Tv'n?

Innleggav Strick » tir 20.12.2016 20:34

Høres ut som det er 'Client isolation' eller tilsvarende som er aktivert på routeren. Den forhindrer de trådløse klientene i å snakke med hverandre.
medlem i 226 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron