Hvorfor åpner alle filene i Excel?

Hvorfor åpner alle filene i Excel?

Innleggav pendlern » ons 28.12.2016 11:31

Når jeg åpner en fil i Excel åpner alle tidligere filer samtidig. Irriterende! Jeg har søkt på forumet og funnet RestoreMeNot, men den fungerer ikke. Jeg lukker filer før jeg stenger Excel, men det hjelper ikke. Noen gode tips??
medlem i 147 måneder
 

Re: Hvorfor åpner alle filene i Excel?

Innleggav Grubasek » ons 28.12.2016 13:11

Gå til Preferences, General og se om det står noe i "At startup, open all files in:"

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Hvorfor åpner alle filene i Excel?

Innleggav pendlern » ons 28.12.2016 21:10

Det står ingen ting om "At startup open all files in..", men derimot er det en avkrysningsboks hvor det er "Lukk alle vinduer når et program avsluttes", med en forklaringstekst: "Hvis avkrysningsruten er markert, vil ikke åpne dokumenter og vinduer bli åpnet igjen neste gang du starter programmet"
Denne boksen er markert, nettopp for at ikke dokumenter som var åpne ikke skal åpne neste gang. Problemet gjelder bare for Excel, ikke for Word
medlem i 147 måneder
 

Re: Hvorfor åpner alle filene i Excel?

Innleggav Grubasek » ons 28.12.2016 21:23

Det valget du nevner finner jeg ikke i min Excel 2011. :-(

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Hvorfor åpner alle filene i Excel?

Innleggav pendlern » ons 28.12.2016 22:57

Sorry, min feil. Jeg refererte til Systemvalg/ Generelt.

I Excel står det ingen ting i "Ved oppstart, åpne alle filene i:"
medlem i 147 måneder
 

Re: Hvorfor åpner alle filene i Excel?

Innleggav Helge Hafstad » tor 29.12.2016 1:43

Du finner dette valget i Excel 2016 for Mac. Innstillinger/Standard/«Ved oppstart, åpne alle filene i:» - du kan der gå for «Velg» eller «Fjern».

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Hvorfor åpner alle filene i Excel?

Innleggav ovhi » lør 07.01.2017 19:02

Sliter med samme problemet. Når jeg skal åpne et exel ark får jeg først en boks hvor det står Kan ikke åpne Exel men det gjør det allikevel og alle Exel ark åpner seg. Har vært inne på Innstillinger/Generelt og fjernet avhukingen ved Åpne Exel arbeidsbokgalleri når programmet stares. Er Exel 2011
medlem i 158 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron