iCloud på alle maskinene?

iCloud på alle maskinene?

Innleggav adsum » lør 14.01.2017 19:45

Jeg har en iMac, en MacBook Air og en iPad.

jeg har forsøkt å binde dem sammen via iCloud. Jeg forstår det slik at da kan jeg dele f eks bilder mellom de tre.

Jeg har satt opp slik at iCloud sikkerhetskopierer alt fra MacBook Air og iPad, men får ikke til det samme på iMac. Det burde vel være på samme måte?

Når jeg ser i Finder på MacBook Air, ser jeg ikke iMac. Men når jeg ser i Finder på iMac, kan jeg gå inn i dokumenter ol som ligger lagret på MacBook Air. jeg vil gjerne kunne gå på tvers hele tiden.

Er det noen som kan hjelpe til?
medlem i 185 måneder
 

Re: iCloud på alle maskinene?

Innleggav Macini » lør 14.01.2017 21:31

Du har selvfølgelig vært innom Systemvalg --> Deling og haket på for Skjermdeling, Fildeling osv

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: iCloud på alle maskinene?

Innleggav adsum » lør 14.01.2017 22:36

Jeg er ikke helt enig at det er selvfølgelig. Jeg hadde i grunnen regnet med at det var mulig å sette opp dette uten å ha doktorgrad i Mac.

For å svare, helt konkret, jeg har vært der og klikket for fildeling. Er ikke det nok?
medlem i 185 måneder
 

Re: iCloud på alle maskinene?

Innleggav Macini » lør 14.01.2017 22:40

Alle Macer du har gjort dette på skal du da få tilgang til fildeling fra hvilken som helst Mac du måtte ha i nettverket.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: iCloud på alle maskinene?

Innleggav adsum » søn 15.01.2017 1:12

ok, der ser jeg at jeg har kontakt mellom begge maskinene. bra. takk for tipset.

men hvorfor finner jeg kun filer fra MacBook Air i iCloud? Og ikke de fra iMac?
medlem i 185 måneder
 

Re: iCloud på alle maskinene?

Innleggav Macini » søn 15.01.2017 1:15

Se under Systemvalg --> iCloud --> iCloud Drive VALG og se hva du finner der. Har aktivert iCloud Drive her og da lagres filer i iCloud

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: iCloud på alle maskinene?

Innleggav adsum » søn 15.01.2017 12:50

Jeg lurer på om jeg har funnet svaret. Min iMac er tidlig 2008. Oppgradering til Sierra er ikke mulig, der oppgir Apple at man minst må ha sent 2009-maskin.

ER det slik jeg tror, at iCloud ikke fungerer helt så lenge jeg "bare" har OS X El Capitan, 10.11.6?

I så fall er dette underlig. På denne iMacen finner jeg jo iCloud drive. Nettopp i det vinduet du nevnte i forrige innlegg i tråden. Men det ser litt annerledes ut enn tilsvarende vindu på min halvannet år gamle MacBook Air. På den siste kan jeg krysse av for "Optimaliser Mac-lagring". Kan det være at dette menyvalget MÅ være tilstede for at jeg skal kunne bruke iCloud fullt ut?
medlem i 185 måneder
 

Re: iCloud på alle maskinene?

Innleggav Macini » søn 15.01.2017 12:56

Akkurat det vet jeg ikke. Håper noen andre kan svare på det

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: iCloud på alle maskinene?

Innleggav Morse » søn 15.01.2017 17:30

Har du oppdatert din Air til Sierra? Et par tenketing i den forbindelse:

http://www.macrumors.com/2016/09/20/mac ... ts-icloud/

http://www.macworld.co.uk/how-to/mac-so ... a-3646702/

Jeg er en av de mange som er skuffet over iClouds begrensede lagringsplass (du må betale for ekstraplass), så gå igjennom hva du synkroniserer, og om alt sammen virkelig er helt nødvendig. Og husk at der finnes alternativer/ekstramuligheter i GoogleDrive og OneDrive m.fl.

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: iCloud på alle maskinene?

Innleggav adsum » søn 15.01.2017 18:23

Jeg synes også det er ugreit at iCloud krever betalt for mer enn et minstemål av plass. Men jeg har krøpet til korset og betalt for 50 G.

For meg ser det nå ut til at problemet koker ned til at mine filer på min iMac ikke kan gjenfinnes på iCloud. Når jeg går inn i Systemvalg/iCloud, finner jg den der. Og når jeg går inn på iCloud.com, er maskinen listet opp der under Mine enheter. Men filene mine er altså ikke kopiert til iCloud!....I iCloud finner jeg kun filene fra mine to andre enheter; en iPad og en MacBook Air.

En opplysning; min iMac (som er litt eldre enn 2009) ikke kan laste ned Sierra. Men iCloud bør likevel ta imot mine filer for sikkerhetskopiering
medlem i 185 måneder
 

Re: iCloud på alle maskinene?

Innleggav Morse » man 16.01.2017 3:56

Livet er nok ikke alltid så enkelt som avholdsfolket vil ha det til: https://sixcolors.com/post/2016/10/sierra-icloud-drive/ (sett på kaffen før du går i gang med denne...)

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: iCloud på alle maskinene?

Innleggav Stham » man 16.01.2017 15:29

Jeg blir mer og mer glad for at jeg valgte en 5 TB ekstern harddisk (som jeg skal kjøpe en til av, som backup av backup), og holder meg unna iCloud :-)
medlem i 191 måneder
 

Re: iCloud på alle maskinene?

Innleggav Morse » tir 17.01.2017 21:37

He he, fint for deg, Stham, men det hjelper ikke adsum... ;)

Btw, mens vi er inne på iCloud: Alle kjenner selvsagt også til GoogleDrive og Microsoft Onedrive? Bare lurte...

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]