Bildeoverføring virker ikke skikkelig ...

Bildeoverføring virker ikke skikkelig ...

Innleggav el-nico » tor 02.02.2017 22:07

Hei.
Jeg har frem til siste oppgradering av OS brukt Bildeoverføring for å overføre bilder i RAW (NEF, da jeg bruker Nikon) fra minnekort (plugget inn i macbook pro 15" retina late 2013) til en mappe på maskinen.
Tidligere (og ingenting er endret) klikket jeg "importer", bildene kom dit de skulle, og minnekortet ble slettet. Da jeg satt kortet tilbake i kameraet var det helt blankt.

Nå blir alle bildene liggende synlig i Bildeoverføring, det kommer en feilmelding om at det ikke lar seg gjøre å importere, men bildene kommer (alle sammen) til mappen de skal. Bildene slettes tilsynelatende fra minnekortet, men i i kameraet må jeg likevel formatere minnekortet hver gang for å få det tomt. Jeg ser ingen bilder på kortet, men data er brukt.
Og RAW tar plass ..

Er det andre som opplever dette og vet hva jeg evt kan gjøre? Livet er så veldig enkelt når Bildeoverføring gjør jobben den skal.
medlem i 177 måneder
 

Re: Bildeoverføring virker ikke skikkelig ...

Innleggav Stham » søn 05.02.2017 16:24

Jeg bruker alltid Bildeoverføring-programmet til å importere bilder fra minnekortet på min Nikon D750, men beholder bildene på kameraet til jeg har tatt backup av de overførte bildene, og sletter så via Meny på kameraet. Formaterer sjelden minnekortet, men det er jo også en måte å slette på. Har aldri hatt problemer med Bildeoverføring-programmet.
En ting en kan gjøre om program som følger Mac'en ikke funker som det skal, er å gå til
Programmer
Verktøy
Diskverktøy
Markere av Macintosh HD
Førstehjelp

Og gjerne en omstart etter at førstehjelpen er ferdig.

Enkelt, men de få gangene et program ikke har funket som det skal, har dette hjulpet meg.
medlem i 191 måneder
 

Re: Bildeoverføring virker ikke skikkelig ...

Innleggav el-nico » man 06.02.2017 11:02

Hei, og mange takk for svar.

Det begynte etter en oppgradering av OS.
Det var aldri noe trøbbel med Bildeoverføring før det. Bilder fant mappen sin og ble slettet fra minnekortet, og minnekortet var tomt.
Ingenting er endret og nå virker det ikke skikkelig.

Jeg har forsøkt Diskverktøy uten hell. Problemet blir ikke borte.
En feilmelding dukker opp (kan ikke overføre ...), men jeg finner alle bildene i mappen de var ment for. Jeg kan ikke se noen bilder på minnekortet når jeg setter det tilbake i kameraet, men masse plass er i bruk. Når jeg formaterer kortet er alt bra igjen.

Jeg fortsetter å søke :)
medlem i 177 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]