Overføring av iPhoto Library til Bilder

Overføring av iPhoto Library til Bilder

Innleggav hanner » tor 30.03.2017 19:08

Jeg forstår ikke hvordan jeg kan overføre bilder fra iPhoto Library på en mac til Bilder på en annen.
Kan noen forklare meg?
mvh Hanne R
medlem i 204 måneder
 

Re: Overføring av iPhoto Library til Bilder

Innleggav teknoguiden » tor 30.03.2017 19:45

Hei.

Slik jeg forstår deg ønsker du å overføre hele iPhoto-biblioteket fra den første macen til programmet Bilder på den andre macen?

Hvis du først kopierer iphoto-biblioteket over til den andre macen så vil du få spørsmål om å migrere biblioteket når du starter programmet Bilder for første gang. (Hvis du har kjørt programmet tidligere så må du holde inne alt/option-knappen når du starter programmet for å få muligheten til å migrere biblioteket)

Eller ønsker du bare å flytte noen utvalgte bilder? Isåfall er nok det letteste å eksportere dem ut av iPhoto på den første macen og importere dem inn i Bilder på den andre.

Merk bildene og trykk fil -> eksporter bilder -> lagre i en mappe på skrivebordet

Så flytter du filene over til den andre macen og drar dem rett inn i Bilder-programmet (eller trykker arkiv -> importer)
medlem i 143 måneder
 

Re: Overføring av iPhoto Library til Bilder

Innleggav hanner » tor 30.03.2017 20:07

Fint - og takk. Men er det slik at iPhoto ikke lenger ligger som program på ny Mac.
Når jeg forsøker å åpne et photo-bibliotek får jeg denne beskjeden:

Innholdet i iPhoto-biblioteket «iPhoto-bibliotek fra Macair» har allerede blitt overført til Bilder. Åpne Bilder for å vise biblioteket ditt, eller åpne dette iPhoto-biblioteket med en kompatibel versjon av iPhoto.
mvh Hanne
medlem i 204 måneder
 

Re: Overføring av iPhoto Library til Bilder

Innleggav teknoguiden » tor 30.03.2017 20:09

Ja, det stemmer. Bilder har erstattet iPhoto.

For meg virker det utifra meldingen du får som om biblioteket allerede har blitt migrert over til Bilder. Får du ikke opp bildene dine hvis du starter Bilder?
medlem i 143 måneder
 

Re: Overføring av iPhoto Library til Bilder

Innleggav hanner » tor 30.03.2017 20:31

Du har nok rett. Jeg forsøkte med et lite utvalg - og ble altså litt forvirret fordi det åpnet seg i Bilder og ikke iPhoto. Men DA prøver jeg HELE biblioteket.
Takk for raskt og fint svar
medlem i 204 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron