iCloud detaljer

iCloud detaljer

Innleggav Johan71 » tor 13.04.2017 10:54

Sikkert på topplisten av "frequently asked questions" dette, men jeg har ikke funnet noe klart svar enda !

Jeg har 50Gb iCloud. Backup fra en iPad og en gammel iPhone + Photo Library (4GB) og en "backup" av noe bilder i en mappe på ca 2GB.

Da jeg går in på iCloud storage ser jag disse tingene, og allt ser OK ut ... Men i den 'Storage overview'en er det en 'Documents' kladd på 15GB som jeg ikke kan plassere noen steder ...
Har ikke skrudd på den 'Desktop & Documents' saken og 'Documents' mappa på Macen er uansett tom ...

Finnes det noen måte å finne ut dette ? Hva er det som tar opp 15GB på iClouden ?

/J
medlem i 162 måneder
 

Re: iCloud detaljer

Innleggav arntss » tor 13.04.2017 12:01

Du har vært inn på iCloud via Systemvalg på maskinen? Der har du mulighet til å få vite hvor dokumentene ligger i alle fall og hva dette evt er. Legger ved noen bilder fra min egen som viser hvordan det kan se ut.

Bilde

Bilde

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: iCloud detaljer

Innleggav Johan71 » tor 13.04.2017 13:15

Jepp.
Der vises bare det jeg selv kopiert til iCloud driven...

Kan det være Spotify Offline "backup"?
Har også lest noe om Cache data/filer... ?

Men 15 GB... hmmm ?
medlem i 162 måneder
 

Re: iCloud detaljer

Innleggav Morse » tor 13.04.2017 13:48


Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: iCloud detaljer

Innleggav Johan71 » lør 15.04.2017 14:35

arntss skrev:Du har vært inn på iCloud via Systemvalg på maskinen? Der har du mulighet til å få vite hvor dokumentene ligger i alle fall og hva dette evt er. Legger ved noen bilder fra min egen som viser hvordan det kan se ut.

Bilde

Bilde


Ser ut til å stemme for deg det der ? :)

Det gjør det ikke hos meg ... Mangler info om ca 14GB her ...
Jeg har tidligere brukt den 'iCloud Desktop & Documents' funksjon ... kan være noe igjen etter det ?

Uansett litt irriterende at man ikke kan se noe mer detaljer enn 'Documents 15.83GB'... ;-/

*) 'Documents' : Den grønne 'kakebiten' på 'storage overview'en ... 15.83GB her.
*) Manage... -> Other Documents sier at jeg har brukt 1.9GB av 'top level' på driven.
medlem i 162 måneder
 

Re: iCloud detaljer

Innleggav arntss » søn 16.04.2017 17:55

Jeg får tallene til å stemme i hht det jeg vet er opplastet til iCloud for min del.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: iCloud detaljer

Innleggav Johan71 » ons 19.04.2017 17:14

Kontaktet Apple Support og etter en laaang samtale og noe 'screen sharing' trykket noen på en magisk knapp og tallene stemmer nå perfekt !

Hun supportdama mente det mest sansynlig var iCloud som prøvde å være "smart" og holde av et område for lagring ... Jeg tipper det er noe som ikke blev ryddet opp orntli' etter at jeg skrudde av iCloud Desktop & Documents ...

Min første erfaring med Apple Support telefon ! Virket fint, men som vanlig med IT support må man være tålmodig og svare snilit på alle "selvklare spørsmål" ! :-)
medlem i 162 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere