Slette mail automatisk ved henting fra server

Slette mail automatisk ved henting fra server

Innleggav Even1969 » man 02.10.2017 19:24

Jeg bruker Mail, og jeg har blant annet ei e-postadresse på en server med veldig lite plass. Dermed melder problemet "full disk" seg. Hvordan kan jeg, enten i mail, eller på c-panel, sørge for at e-post blir sletta i det øyeblikket de er henta? Jeg har e-post på tre macer og en iphone i øyeblikket. Jeg vet at Outlook sørger for sletting, og da jeg hadde pc, så var ikke dette noe problem, for e-postklienten sørga for sletting...
medlem i 140 måneder
 

Re: Slette mail automatisk ved henting fra server

Innleggav Fluffy » tir 03.10.2017 12:45

Hvis du bruker Mail gjør du det i Valg (Mail -> Valg), og i Kontoer kan du krysse av for når du vil fjerne mailen. Selv sletter jeg fra server når jeg sjekker mail, noe jeg har satt dataen til å gjøre hvert 5 minutt.

Vil nok forslå at du gjør en maskin til hoved mail server, og at det er denne som sletter fra mail-serveren. Da slipper du å måtte gå igjennom alle for å finne en bestemt mail.
medlem i 207 måneder
 

Re: Slette mail automatisk ved henting fra server

Innleggav Even1969 » tir 03.10.2017 17:07

Hei igjen,

Takk for svar! Jeg gjorde en del under innstillinger, men jeg finner ingen steder under Mail - Valg - Kontoer, der jeg kunne huke av for å slette e-post som hentes fra serveren. Det eneste jeg fant var mulighetene til å slette søppel og spam.
medlem i 140 måneder
 

Re: Slette mail automatisk ved henting fra server

Innleggav Fluffy » tor 05.10.2017 2:01

Da tror jeg du bruker en mail-server som må slettes manuelt fra hjemmesiden deres.

Har to aktive kontoer her, google og online, og ser nå at det kun er online kontoen som har det valget. Sjekk med din leverandør om det er muligt da.
medlem i 207 måneder
 

Re: Slette mail automatisk ved henting fra server

Innleggav jag » tor 05.10.2017 11:49

Bruker du POP eller IMAP for hente mail fra serveren?

/Jan
medlem i 185 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]