Nedgradere iOS på min iPhone?

Nedgradere iOS på min iPhone?

Innleggav Haakon » ons 06.06.2018 15:05

Jeg har en meget nyttig kart-app i telefonen min. Den heter Norge-serien og er laget av Norske Nordeca, et av Norges største kart-produsenter.
Appen er meget bra med flotte funksjoner. Og jeg har betalt massevis av penger i mange kartområder (Jotunheimen, Hardangervidda, Nordmarka etc).
Men så fant Nordeca ut at de ikke ville oppgradere appen til å fungere med siste iOS (11,4).
Så nå virker ikke appen, som jeg har betalt mye for og som jo er meget arktisk for meg; jeg er urmenneske og har stor nytte av elektroniske kart.

Men så spør jeg dette forumet: kan jeg nedgradere iOS fra 11 tilbake til 10?
For meg er det mye bedre å kunne bruke kartene enn å ha nyeste iOS.....
medlem i 236 måneder
 

Re: Nedgradere iOS på min iPhone?

Innleggav Grubasek » ons 06.06.2018 18:09

Google er din venn: "Downgrade iOS":

Resultat:
https://www.imobie.com/support/how-to-d ... ios-10.htm

Brukerens avatar
medlem i 153 måneder
 

Re: Nedgradere iOS på min iPhone?

Innleggav Morse » man 11.06.2018 18:32

Og så hørte vi ikke noe mer...

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Nedgradere iOS på min iPhone?

Innleggav Haakon » tor 14.06.2018 19:11

Å beklager! Jeg burde ha takket.
Takk, takk.
Men arbeidsmomentet dette innebærer slo meg litt ut. Jeg har dårlig tid for tiden og skal sette meg ned med det når jeg får hodet over vannet.

Men takk igjen.
medlem i 236 måneder
 

Re: Nedgradere iOS på min iPhone?

Innleggav FerskMacBruker » lør 16.06.2018 9:21

Jeg har dette kartet på min mobil. Har 11,4 installert. Funker på min.
medlem i 135 måneder
 

Re: Nedgradere iOS på min iPhone?

Innleggav OMMRen » man 18.06.2018 19:32

Jeg har også appen Norge-serien, som du helt rett sier ikke fungerer med iOS 11.4. Synes også det er litt kjedelig, men selv for en betal-app har en jo ingen garanti for at utvikleren vil støtte og videreutvikle appen over tid. Det må vi nok leve med.
Men det finnes gode alternativer (for min bruk i hvert fall): appen Norgeskart (som jeg tipper er den FerskMacBruker sikter til) fungerer fint, og bruker de detaljerte kartene til Kartverket. Kan f.eks. laste ned kartutsnitt for bruk "offline".
En annen som er verdt å sjekke er NaVida, som også benytter Kartverkets detaljerte (topografiske) kart. Og som har et relativt greit og verdensomspennende "open street" kart (en fin "bonus" synes jeg). Og begge dessuten sjøkart for Norge. Begge er også gratis (men med kjøp-i-app, som en klarer seg fint uten).
Og begge fungerer med nyeste iOS, og oppdateres jevnlig (men det varer neppe evig det heller).

Brukerens avatar
medlem i 89 måneder
 

Re: Nedgradere iOS på min iPhone?

Innleggav ra_berg » tir 19.06.2018 14:33

Fullstendig Off topic, men syns Morse burde ta over nettstedet. Leverer jo svar på svar på svar hele tiden! Thumbs up!

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere