Safari blokkerer Finn.no

Safari blokkerer Finn.no

Innleggav adsum » man 31.12.2018 13:29

Jeg har et problem med at Safari blokkerer Finn.no. Ikke en vanlig visning fra Finn.no, men hvis jeg klikker på f eks en boligannonse på facebook, og tas videre til denne annonsen på Finn.no - da skjer dette. Og den samme linken lar seg lett åpne i andre nettlesere.

Jeg får opp et svart vindu som sier at URLen er blokkert av en innholdssperring.

Jeg har AdBlock, prøvde å sette denne på pause. Men det hjalp ikke

Noen som kan hjelpe?
medlem i 185 måneder
 

Re: Safari blokkerer Finn.no

Innleggav Fluffy » man 31.12.2018 13:56

Er adblock som gjør det uten at jeg helt sikkert vet hvordan. Har det samme problemet men det forsvinner hvis jeg fjerner adblock eller bruker en annen nettleser. Hvit-listning ar finn har heller ikke hjulpet
medlem i 206 måneder
 

Re: Safari blokkerer Finn.no

Innleggav Morse » tir 01.01.2019 17:47

Hiv dine eksisterende adblockere og bruk denne: https://adguard.com/en/adguard-mac/overview.html

Problem solved.

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Safari blokkerer Finn.no

Innleggav Jon Blund » ons 02.01.2019 21:39

Jeg vet ikke om AdGuard løser problemet helt.

Programmet fjerner annonser i aviser etc, ja. Men i Finn, om du søker etter f.eks iPhone X, vil det ikke vises noen annonser, uten at du åpner for (deaktiverer) dette i AdGuard.

Og det er vel hensikten med AdGuard: nettopp å blokkere annonser?
medlem i 138 måneder
 

Re: Safari blokkerer Finn.no

Innleggav Morse » tor 03.01.2019 10:43

Du velger selv hvordan AdGuard skal oppføre seg, f.eks. hvilke sider den skal blokkere på. Bare klikk på symbolet nede til høyre på siden, så finner du fort ut av det. Aldri feil å sjekke bruksanvisningen: https://adguard.com/en/adguard-mac/faq.html

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Safari blokkerer Finn.no

Innleggav lifeform » ons 10.04.2019 11:22

Fant ut av det:

Gå på innstillinger for Safari, så Nettsteder og så Innholdssperringer: Der fant jeg en rekke nettsteder, inkl. Finn merkelig nok.

Var det bare å skru Av for Finn så begynnte det eendelig å virke igjen.
medlem i 160 måneder
 

Re: Safari blokkerer Finn.no

Innleggav DADDY » tor 22.08.2019 14:30

Morse skrev:Hiv dine eksisterende adblockere og bruk denne: https://adguard.com/en/adguard-mac/overview.html

Problem solved.


Morse, gjelder denne anbefalingen fortsatt?

Fungerer den på https://eztv.io også?

Takk.

... --- ...

:-P

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Safari blokkerer Finn.no

Innleggav Morse » fre 23.08.2019 16:31

DADDY, jeg er på ingen måte motstander av kvinnelige attributter, men alt med måte, som bispefruen sa, hun bedro sin mann med en kapellan! Aldeles UANMELDTE forekomster av dissende damerumper og kjønnsorganer i bevegelse er jeg imot – sjokolade er nammenam, men ikke midt i middagen min, ellers mange takk! Adguard har forskånet meg for denslags i lang tid, også for det annonseraset som gjerne dukker opp i diverse tabloidaviser og denslags. Prøvde den siden du nevner. Med Adguard på, så den ren og pen ut. Men med Adguard slått av, dukket det straks opp en anbefaling om SNAREST å skaffe seg VPN, dernest kom den velsignede MacKeeper og skvaldret som vanlig løs med at min maskin var infisert med fryktelige og forferdelige virus, som jeg gjorde best i å fjerne NUH!, før min maskin gikk hen og døde på seg!

Så, ja, jeg anbefaler fortsatt Adguard, selv om det finnes alternativer.

Caveat: Du gjør best i å slå av Adguard midlertidig med et par enkle tastetrykk når du skal i nettbanken eller f.eks. på Altinn eller Skatteetaten og denslags som gjerne krever BankID. Bankene vil selvsagt reklamere litt for seg selv vet du. Og en del legitime nettsider, særlig flere seriøse utenlandske aviser, vil nekte deg adgang hvis de ikke får lov å vise deg litt av den reklamen som tross alt holder hjulene deres i gang. Da er det bare å klikke på Adguard nede i høyre hjørne av bildet og fortelle den at her skal den og den nettsiden få lov til å vise litte granne reklame.

Svårare änn så där är det faktiskt inte...

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]