Verdi på brukt 20" ACD-Skjerm

Diskusjon rundt Apples skjermer

Verdi på brukt 20" ACD-Skjerm

Innleggav LOOM » man 10.12.2007 22:30

Hei

Hva vil en 20" ACD (aluminiumskjerm) fra 2005 som er utrolig lite brukt, med orginalembalasje ligge på? Den kostet jo 8-9 tusen i sin tid, men disse ligger jo på rundt 5 i dag. I tillegg er den jo to år gammel. Har søkt litt rundt, men ingen av salgsannonsene av brukte 20" sier noe om hvor gamle de er. Derfor synes jeg det blir litt feil å sammenligne prisen på denne med en brukt fra f.eks. 2007, da den er noen år eldre.

Hva tror dere?
Og en ting til, er spesifikasjonene på ACDen de samme siden skjermene ble utgitt for første gang i 2004? Samme oppløsning, oppdateringstid osv?
Eneste jeg finner av utvikling her er prisutviklingen...

Bilde

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: Verdi på brukt 20" ACD-Skjerm

Innleggav Nikoraisan » man 10.12.2007 22:33

ACD har fått en oppdatering i løpet av siste halvår 2006, men jeg husker ikke helt hva. Klarer ikke få noe vettugt ut av mactracker på det.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Verdi på brukt 20" ACD-Skjerm

Innleggav petterandreas » man 10.12.2007 22:48

http://buyersguide.macrumors.com/#Apple_Cinema_Displays

Sist oppdatert April 2007

Det at den er så lite brukt vil nok ikke presse prisen opp så utrolig mye, etter min mening.

Om du ser prisene disse på FINN ligger på, vil jeg anta at du kanskje må beregne deg på <4000.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Verdi på brukt 20" ACD-Skjerm

Innleggav LOOM » tir 11.12.2007 0:29

Fire tusen er bare sykt når man snakker om en to/tre år gammel dataskjerm som koster fem tusen i dag, det skjønner jo du også. De selges på ebay til 2000$, brukt1 har de for tre tusen, men da er de nyere enn to år. Hvertfall de jeg har kommet borti. Hadde dette vært en vanlig skjerm hadde den kostet under tusenlappen i dag, men riktig så lavt er den ikke.

Nå hadde jeg vel egentlig ikke tenkt å drepe diskusjonen med konklusjonen jeg hadde kommet med på forhånd, men jeg greide ikke å se det forslaget der. Beklager :-P

Så utrolig dødsviktig er det jo ikke: Men hva tror dere andre?

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: Verdi på brukt 20" ACD-Skjerm

Innleggav LOOM » man 17.12.2007 15:53

Jeg har det med å undersøke ting så grundig på forhånd at jeg dreper en hver form for diskusjon med 'harde' fakta :rolls eyes:

Neida, men er det noen har en formening om pris?

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: Verdi på brukt 20" ACD-Skjerm

Innleggav Lost » man 17.12.2007 15:56

Jeg ville ikke hosta opp mer en høvding for en liten 20"
medlem i 216 måneder
 

Re: Verdi på brukt 20" ACD-Skjerm

Innleggav Kizza90 » man 17.12.2007 16:13

2500 tror jeg noen hadde betalt

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Re: Verdi på brukt 20" ACD-Skjerm

Innleggav LOOM » tir 18.12.2007 13:59

Rundt to tusen ja, høres greit ut :P

Gjenstår å se om det blir godtatt da :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: Verdi på brukt 20" ACD-Skjerm

Innleggav eplespiseren » tir 18.12.2007 14:11

Jeg ville nok ha betalt rundt 3.000 for den. Egentlig er den mer verdt, men prisen på de nye har falt så kraftig. LCD-skjermer er rett og slett en dårlig investering, hvis poenget er å selge brukt og tape minst mulig...

Som en kuriositet kan jeg fortelle at jeg kjøpte den første Cinema Display -skjermen Apple laget, og den kostet kr 39.500,- (22"). Den holdt i mange år, også etter å ha falt rett i steingulvet i kjellerstua, med skjermen helt flatt mot gulvet.

Tida går...

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 


Returner til Apple skjermer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]