Alternativ til Apple Cinema

Diskusjon rundt Apples skjermer

Alternativ til Apple Cinema

Innleggav Stormbringer » ons 12.12.2007 1:24

Vurderer å kjøpe 30 tommers Apple Cinema Display. Noen som vet om andre gode alternativer som også vil fungere med min MacBook Pro 17.
medlem i 203 måneder
 

Re: Alternativ til Apple Cinema

Innleggav Jon » ons 12.12.2007 1:27

dell skjermene har vel alltid vært ett godt alternativ til apple sine... kvaliteten er bra, og prisen er bedre. designet er ikke like godt, men de har flere innganger.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Re: Alternativ til Apple Cinema

Innleggav Stormbringer » ons 12.12.2007 12:22

Takk! Da skjekker jeg Dell før jeg bestemmer meg for hva det blir :)
medlem i 203 måneder
 

Re: Alternativ til Apple Cinema

Innleggav caga » ons 12.12.2007 13:52

Sjekk denne også kanskje;
Test av 30 tommere
http://www.idg.no/pcworld/article73082.ece
medlem i 210 måneder
 

Re: Alternativ til Apple Cinema

Innleggav ZiPLe » ons 12.12.2007 14:19

Jeg har en dell 2007wfp 20", og kan ikke annet enn å anbefale dell pga supporten de har. Har i det siste begynt å merke at teksten brenner seg litt fast i skjermen (menylinjen øverst i OS X), og ringte derfor kundesupporten i dag. I morgen kommer de med ny skjerm til meg!!

Dette er hva jeg kaller super service!

Til informasjon er det 1,5 år siden jeg kjøpte skjermen!

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Alternativ til Apple Cinema

Innleggav MatsEikemo » ons 12.12.2007 15:30

Vær obs på at Dell plutselig har kjempegode kampanjer på skjermene sine (dessverre få for øyeblikket - skjermen du ønsker er de som heter Ultra Sharp). Også er det på høy tid Apple oppgraderer/fornyer Cinema Displayene. Kanskje det skjer noe på MacWorld i januar?
medlem i 200 måneder
 

Re: Alternativ til Apple Cinema

Innleggav Stormbringer » ons 12.12.2007 18:06

Satser på å vente til januar. Klarer meg fint noen uker til uten ekstern skjerm. Ellers takk for hjelpen...
medlem i 203 måneder
 

Re: Alternativ til Apple Cinema

Innleggav Lokehue » tor 17.01.2008 16:13

Min arbeidsgiver har tenkt å gå til innkjøp av en 30" skjerm for å koble til min Macbook Pro :-D :-D :-D

De bruker fra før Dell 3007WFP 30” wide screen (til sine programmerere). Skjermen ser bra ut, oppløsning etc er tilsvarende ACD, men jeg har sett i anmeldelser at at fargegjengivelser, sortnivå og gråtoner ikke er like bra som ACD 30". Skjermen min skal brukes til grafisk arbeide (hovedsaklig skjermbasert, web etc + litt trykksaker), og det er viktig at fargene stemmer.

• Er det noen som har erfaring med Dell skjermen til grafisk arbeid?
• Hva er prisen på Dell skjermen? (er ikke oppgitt på hjemmesiden til Dell) Hvis prisforskjellen ikke er for stor kommer jeg til å anbefale en ACD.
Eller vil to 20" ADC skjermer (billigere en en 30") være et alternativ?

Dette er noen av de negative tingene jeg har lest om Dell 30":

* Hvitt er hvitt på sidekantene, men gulner mot midten av skjermen
* Svart er litt for lys
* Rødt har et markant gulskjær
* Grønnfargen er litt lys
* Blått er blått

"Dynamikken i mørke områder er ikke helt på topp takket være sortnivået"

"Skjemen klarer bare et sortnivå på 0,57 cd/m2. Dette er et stykke bak skjermene med 1000:1 i kontrast og et sortnivå på lave 0,25 cd/m2."

"Apple was slightly more vibrant, with solid background colors. The Apple display created slightly sharper images and showed more subtle changes in hue. The UltraSharp 3007WFP's changes were more abrupt, and colors looked slightly less vibrant."

"The UltraSharp 3007WFP's image suffered from an oversaturation of the reds and the oranges"

"The Dell UltraSharp 3007WFP's brightness seemed to have a negative effect on the colors, lending them a slightly washed-out appearance."


• Stemmer dette med erfaringer fra noen brukere her inne? (Dell + grafisk arbeid)
• Er disse avvikene i farger nok til at det påvirker grafisk arbeid? (hovedsakelig skjermbasert)

Anmeldelser:
http://www.dinside.no/php/art.php?id=315977
http://www.hardware.no/artikler/dell_ul ... pw/23298/4
http://reviews.cnet.com/4520-10442_7-64 ... ml?tag=btn


OBS Haster litt! :-! Jeg setter veldig pris på at noen svarer i løpet av dagen! :-)

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Alternativ til Apple Cinema

Innleggav Randy » lør 02.02.2008 20:51

Jeg har en mac mini koblet til tven. Det går helt fint, men siden tven er gammel er det noe vanskelig å lese tekst osv uten å zoome godt inn.. Jeg ønsker meg altså en tv med gode nok specs til å vise det som kommer fra minien. Hvilke spesifikasjoner må jeg ha? Og har dere noen forslag? TVen bør være 32 tommer, eller større, men trenger ikke være flatskjerm..

Edit:
Det gjør heller ingenting om den er rimelig. Så rimelig som mulig egentlig, men vil ikke sette noen begrensning.

Mvh
Randy
medlem i 217 måneder
 

Re: Alternativ til Apple Cinema

Innleggav kim86 » ons 27.02.2008 15:03

Lokehue, Dell sin nye 30" er dyrere enn Apple sin.
Mange som sier at Apples skjermer er utdatert, men dette stemmer ikke. De har vært på markedet en stund, men er fortsatt blandt de beste.

Eizo har bedre skjermer, men koster mye mer. vi snakker 20.000 for 30".

Hvis du ikke trenger andre tilkoblinger enn DVI så er Apple Cinema en fantastisk skjerm du aldri blir skuffet over.
medlem i 249 måneder
 


Returner til Apple skjermer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]