2x23" eller 30" Cinema Display

Diskusjon rundt Apples skjermer

Re: 2x23" eller 30" Cinema Display

Innleggav fotojon » lør 08.03.2008 11:44

nei det går det ikke, men av ren nysgjerrighet, hvorfro vil du det? du har jo en skjerm på MBP allerede!?
:-)

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: 2x23" eller 30" Cinema Display

Innleggav sortebill » søn 09.03.2008 5:06

Ikke riktig. Du kan koble til 3 skjermer til macbook pro/macbook, men da trenger du matrox sin eksterne adapter, den heter dualhead2go eller triplehead2go og "lurer" macen til å tro den kjører en stor skjerm slik at du får bilde på alle tre skjermene.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: 2x23" eller 30" Cinema Display

Innleggav meCarnival » søn 09.03.2008 10:39

fotojon skrev:nei det går det ikke, men av ren nysgjerrighet, hvorfro vil du det? du har jo en skjerm på MBP allerede!?
:-)

Fordi hvis jeg er hjemme så vil jeg drive på større falte, en til private osv og en på bildebehandlingsiden og det morsome som redgiering av videoer osv... Tenkte å ta opp litt ting og tang i Mac OS X som jeg oppfatter programmet for å lære andre på norske:) igjennom video, det er så kjedelig å lese skrift hele tiden og man får også sett ting og tang av leopard f.eks :) Så skal lage masse guider tenker jeg :)
medlem i 197 måneder
 

Re: 2x23" eller 30" Cinema Display

Innleggav tobbenh » fre 04.04.2008 16:39

Størrelsen er viktig, i allefall ifølge denne artikkelen:

http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=503085

Eg personlig jobber på 2*23" og synes det er helt supert. Driv for det meste med
animasjon (2D&3D) og VFX arbeid og grafisk.
Synesr det er veldig ryddig å ha ein skjerm kvar eg samlar meny elementa, og så eit vindu for bilde/video/Canvas.

Dersom du ikkje har bestillt 30" enda, anbefalar eg deg å stikke på ein Eplehuset butikk å samanlikne grensesnitt opplevelsen mellom dei to alternativa.

Lykke til.
medlem i 210 måneder
 

Re: 2x23" eller 30" Cinema Display

Innleggav kim86 » fre 04.04.2008 17:34

Jeg har nå hatt 30" i 2 mnd. og er utrolig fornøyd. Er ganske fersk når det gjelder proffesjonelt grafisk arbeid, men må si at denne skjermen overrasker meg på hvor jevn den er på farger. En jeg kjenner har 30" fra Dell og den sliter litt med blasse farger i det ene hjørnet.

I tillegg kjøpte jeg Razer Pro v1.6 mus og musematte. Det var noe annet enn den latterlige Apple musa.

Får se hvordan jeg utvikler meg her, kanskje en 30" til hadde gjort susen på sikt!
medlem i 249 måneder
 

Re: 2x23" eller 30" Cinema Display

Innleggav Don Johan » fre 04.04.2008 18:21

Såvidt jeg kunne se har ingen nevnt Dell UltraSharp 3008WF. Den har fått meget gode omtaler. Blant annet på Hardware.no:

http://www.hardware.no/artikler/dell_ultrasharp_3008wfp/47639/6.

Den ser etter hva jeg har lest ut til å være en av de beste skjermene i samme klasse som ACD skjemene (regner Eizo for å være ett hakk over dem igjen).

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Forrige

Returner til Apple skjermer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]