Støy på 30" Apple Cinema Display

Diskusjon rundt Apples skjermer

Støy på 30" Apple Cinema Display

Innleggav chreriksen » tir 05.02.2008 22:57

Hei

Jeg har en 30" ACD som er koplet til en versjon 3,1 av MacBook Pro. Har over lang tid nå opplevd mye støy på skjermen. Vanskelig å forklare det, men det er små, horisontale striper som er veldig lett å se på for eks. svart bakgrunn. Slik skal det ikke være.

Tyder dette på feil i maskin eller skjerm? Evnt. noe som må gjøres for at det skal bli bra igjen?


Mvh

Christer H. Eriksen

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Støy på 30" Apple Cinema Display

Innleggav eirikaav » tir 05.02.2008 23:06

Har du prøvd å koble til en annen maskin? Prøvd å koble Macbooken til en annen skjerm? Prøvd å bruke en annen kabel? Har du mulighet for å ta bilde så vi kan se?
medlem i 210 måneder
 

Re: Støy på 30" Apple Cinema Display

Innleggav chreriksen » lør 01.03.2008 21:18

Siden resten av familien "kun" har MacBook og iMac, så får jeg ikke prøvd med en annen maskin da disse ikke støtter dual-link DVI.

Jeg opplever ikke dette problemet når jeg kobler MBP'en min til andre skjermer/prosjektorer og kabel er det nok ikke mulig å bytte på en Apple Cinema Display. Har prøvd å filme problemet, men det blir ikke synlig på film. Jeg kan sammenligne det med et slags antenne-signal som skurrer litt.

- Chreriksen

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Støy på 30" Apple Cinema Display

Innleggav Polymorph » lør 01.03.2008 21:24

Cinema Displayene har støy generelt. Jeg blir helt gærn i øynene av å se på de selv.

Samme problemet de gamle MacBook Pro-ene hadde. Kjørte du f.eks. Windows var det som om du så på et bilde med ISO 1600 til tider. Helt umulig å spille mørke spill.

Har noe med den der ditheringen der de faker millioner av farger eller noe, tror jeg.

Men om det er dette du registrerer vet jeg ikke.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 


Returner til Apple skjermer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron