Apple Cinema Display som TV uten mac

Diskusjon rundt Apples skjermer

Apple Cinema Display som TV uten mac

Innleggav oeaanons » tir 15.04.2008 8:15

Flere og flere leverandører av TV-signaler leverer jo bokser med HDMI utgang nå. Burde ikke dette åpne for mulighet til å bruke dataskjermer som TV da det eneste som skal til er en overgang fra HDMI til DVI ?

Leker med tanken om å kjøpe meg en 23" Cinema Display som TV på soverommet, kun tilkoblet ved GET HD PVR-boks. Vil dette fungere eller vil jeg få problemer med oppløsning HDCP eller noe annet rart?

Lyden kobles til via eksterne høyttalere, da GET boksen har phono-utganger i tillegg.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Apple Cinema Display som TV uten mac

Innleggav iTouch » tir 15.04.2008 8:38

Hvorfor vet jeg ikke, men det fungerer ikke å koble om DVI fra ACD til HDMI. En bekjent av meg som lenge har prøvd å få til å bruke sin ACD som skjerm for Xbox360 med HDMI. Currently that's a no go.

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

Re: Apple Cinema Display som TV uten mac

Innleggav keiserjohn » tir 15.04.2008 9:54

Det funker iallefall andre veien.

Ha en Dvi->hdmi overgang, hdmi kabel fra mac til tv, går helt glatt. Men å få digital dekoder på acd er vel mer komplisert.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: Apple Cinema Display som TV uten mac

Innleggav oeaanons » tir 15.04.2008 9:58

At det ikke er noen problemer med overgangene i seg selv skjønner jeg..

Spørsmålet er vel i hovedsak om det går an å koble en TV-dekoder til Apple Cinema Display når dekoderen har digital videoutgang?

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Apple Cinema Display som TV uten mac

Innleggav expertn » tir 15.04.2008 11:35

har jo også noe med bildebehandlingen i skjermen. Funker nok, men om det blir spesielt bra er en annen ting.

og så har det jo litt med om skjermen har støtte for hdcp.
medlem i 210 måneder
 

Re: Apple Cinema Display som TV uten mac

Innleggav iTouch » tir 15.04.2008 11:39

Jeg tipper svart bilde som på Xbox og PS2 og PS3. :P

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

Re: Apple Cinema Display som TV uten mac

Innleggav oeaanons » tir 15.04.2008 22:39

Virker ikke som jeg finner noe godt svar på nettet heller, men begynner å innse at jeg nok må klare meg med en vanlig tv på soverommet.

Hadde vært perfekt med en 20" ACD som i tillegg til å fungere som tv, også kunne brukes som ekstern skjerm for Macbooken de gangene jeg hadde hatt behov for en større skjerm. Men men..kan ikke få Apple hele veien i heimen foreløpig 8-) Uansett, takk for innspill!

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 


Returner til Apple skjermer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron