Spørsmål om LED-TV

Diskusjon rundt Apples skjermer

Spørsmål om LED-TV

Innleggav volcom » tor 30.04.2009 8:43

Jeg er lei på min gamle Luxor tv, er sugen på en platt-tv. Dessutom vil jeg koppla in min MacBook til en tv. Bruke som skjerm.

Har læst att LED-tv ska vare greit? Talade med en kollega til meg, han var meget fornøyd.
Vågar man kjøpe en LED? Pengar ikke noe problem. Men er tekniken mogen ænnu? Vilka gør den beste LED-tvn?

Ser mye på film och arbeider en hel del i Photoshop og Illustrator. Har dessutom ett PS3, hur er LED på punkten?

Tusen takk før alle svar jeg kan få!

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 


Re: Spørsmål om LED-TV

Innleggav nicho » tor 30.04.2009 11:31

Go for it!
Samsung sin 7070-serie er fin :)

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Spørsmål om LED-TV

Innleggav volcom » tir 05.05.2009 10:52

Ok. Men jeg lurer på hur LED-tvn er, hvis jeg skulle bruke den som dataskjerm.
Noen jeg spurte sa att det fungerer fint. Noen annen sa att den var mindre gode?

Noen som brukt en LED-TV som dataskjerm?

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Re: Spørsmål om LED-TV

Innleggav nicho » tir 05.05.2009 15:04

Den er fin. LED tv er jo fremdeles en LCD-tv, det er ikke noe nytt, bare at bakgrunnslyset er byttet fra CCFL(?) til LED dioder.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Spørsmål om LED-TV

Innleggav iKarlsen » tir 05.05.2009 15:12

Om PC eller Mac skal kobles til så bør du vel kjøre på 100 eller 200 Hz. Jeg tror vel 7serien til Samsung kjører 100Hz og 8serien 200Hz pluss noen ekstra tilkoblingsmuligheter.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Spørsmål om LED-TV

Innleggav BendikS » tir 05.05.2009 17:02

jeg lurer litt på hva fordelene og ulempene med led vs lcd er? hva er led bedre/dårligere på og hva er lcd bedre/dårligere på?

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Spørsmål om LED-TV

Innleggav djw1z » tir 05.05.2009 17:09

I mine øyne rekker mine LCD tvér fra Samsung mere enn langt nok. Å invistere i LED tv ser jeg på som bortkasta penger da OLED kommer neste år. Føler LED tvér er bare en "innsammlings runde" før dem slipper OLED.

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Spørsmål om LED-TV

Innleggav TheRealChristoffer » tir 05.05.2009 17:13

led er lcd da . forskjellen er dårligere innsynsvinkel på led men mye bedre sort og dybde. er bedre fargesprut og tvene er mye tynnere


er ikke sikkert oled kommer før om mange år. de sliter med at tven dør raskt. er jo "levende" panel

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Spørsmål om LED-TV

Innleggav volcom » fre 08.05.2009 16:03

Snublet over denne videon.

Bilde

Sinnsykt hur tynn TVn er! Vad er den, 3-4 cm? Jeg vet att en del ikke liker LED TVn. Har problemer med innsynsvinkel, som noen tidligere nevnt, for eksempel. Kan ikke det være bivirkninger av den tynne TVn? Eller er ikke tekniken fullt utviklet, ennå?

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Re: Spørsmål om LED-TV

Innleggav LivingLarge » ons 13.05.2009 8:58

Ja, utroligt tynn TV.

Selvfølgelig kan TVn bli lidende av at TVn er så tynn. Men jeg vet ikke hvis det er grunn til innsynsvinkel-problemet - hvis du vil kalle det det. Innsynsvinkel beror nok mer på at de er en LCD-TV, i utgangspunkten.

Ska du bare bruke TVn som dataskjerm? Hva bruker du din TV til normal normalt?
medlem i 179 måneder
 

Re: Spørsmål om LED-TV

Innleggav batten » ons 13.05.2009 10:02

Jeg vil gjerne kommentere at ja LED tv er tynne men særlig praktisk er det jo ikke med en diger tillegsboks til alle tilkoblinger. Jeg synes det er greit å ha alt i ett. Spesielt om du skal ha den på veggen og ikke har så all for god plass i stereobenken. Men for all del om du vil ha det nyeste og tøffeste akkurat nå. Men personlig hadde jeg kjøpt lcd nå og oppgradert når prisene roet seg noe.
medlem i 186 måneder
 

Re: Spørsmål om LED-TV

Innleggav Hobbes » ons 13.05.2009 10:48

djw1z skrev:I mine øyne rekker mine LCD tvér fra Samsung mere enn langt nok. Å invistere i LED tv ser jeg på som bortkasta penger da OLED kommer neste år. Føler LED tvér er bare en "innsammlings runde" før dem slipper OLED.


Der tror jeg du tar helt feil. I mine øyne er led en perfeksjonering av lcd teknologien som tar den på samme nivå og forbi plasma på de områdene lcd hang etter. En OLED i stuestørrelse med full hd til ~10000 i løpet av neste år kan du bare drømme om

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Re: Spørsmål om LED-TV

Innleggav HenrikWL » ons 13.05.2009 11:03

SnikendeChris skrev:led er lcd da . forskjellen er dårligere innsynsvinkel på led men mye bedre sort og dybde. er bedre fargesprut og tvene er mye tynnere


er ikke sikkert oled kommer før om mange år. de sliter med at tven dør raskt. er jo "levende" panel


Tja, Pioneer har jo brukt OLED i sine bilstereoenheter siden 90-tallet, og jeg har ikke inntrykk av at disse skjermene dør raskt.

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Re: Spørsmål om LED-TV

Innleggav LivingLarge » ons 13.05.2009 12:51

Hobbes skrev:
djw1z skrev:I mine øyne rekker mine LCD tvér fra Samsung mere enn langt nok. Å invistere i LED tv ser jeg på som bortkasta penger da OLED kommer neste år. Føler LED tvér er bare en "innsammlings runde" før dem slipper OLED.


Der tror jeg du tar helt feil. I mine øyne er led en perfeksjonering av lcd teknologien som tar den på samme nivå og forbi plasma på de områdene lcd hang etter. En OLED i stuestørrelse med full hd til ~10000 i løpet av neste år kan du bare drømme om[/quote]

Hobbes, er enig deg. Hvis du alltid venter på noe nytt og "bedre", vil du aldri kjøe en ny tv. De vil altid dykke opp noe som er mer attraktivt. Ikke sant?
medlem i 179 måneder
 

Neste

Returner til Apple skjermer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]