MBA m/ Apple Cinema Display

Diskusjon rundt Apples skjermer

MBA m/ Apple Cinema Display

Innleggav mobj » man 04.07.2011 10:40

Hei,

Jeg har akkurat fått meg ekstern skjerm til min MBA.. Når jeg kobler denne til blir det en sekundær skjerm. Jeg kunne tenkt meg å "lukke" MBAen og kun bruke CD når denne tilkoblet.. Ergo at CD blir en "monitor" for MBA skjermbildet, og ikke en skjerm jeg kan dra ting over i...

Kan noen forklare meg hvordan jeg gjør dette?

Takker..

M
medlem i 193 måneder
 

Re: MBA m/ Apple Cinema Display

Innleggav svano » man 04.07.2011 10:56

Sett maskinen i dvale (sleep), vekk den så mens den eksterne skjermen er koblet til. Maskinen blir da satt i clamshell mode, og den interne skjermen brukes ikke. Har du ikke et eksternt tastatur eller mus å vekke den med kan du plugge inn en minnepinne eller noe annet usb-utstyr. Du kan nå fint åpne opp skjermen om du vil bruke tastatur og trackpad på maskinen, skjermen forblir avslått.

Ønsker du å bruke begge skjermene, men sette den interne til sekundær kan du gjøre det i System Preferences -> Displays -> Arrangement (om jeg husker rett) og trekk menylinjen over til den av de to blå firkantene du vil ha til hovedskjerm. Her kan du også velge hvordan du vil ha skjermene i forhold til hverandre (dette bestemmer hvilken side av skjermen som er overgangen mellom skjermene)

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: MBA m/ Apple Cinema Display

Innleggav mobj » man 04.07.2011 13:26

Takker. Fungerte utmerket! :-)
medlem i 193 måneder
 

Re: MBA m/ Apple Cinema Display

Innleggav svano » man 04.07.2011 14:08

Fint. Ser det opprinnelige innlegget mitt var litt uklart, men du forstod det visst likevel. Kan legge til for evt. andre som kommer over tråden at maskinen skal vekkes mens den er lukket for å gå inn i clamshell modus. Derfor trenger man ekstern mus/tastatur for dette.

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 


Returner til Apple skjermer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron