iMac 27 som ekstern skjerm for Macbook pro

Diskusjon rundt Apples skjermer

iMac 27 som ekstern skjerm for Macbook pro

Innleggav bandy799 » tir 02.08.2011 11:51

Hei,

Har fått et problem som jeg ikke klarer å finne svar på.
Har fått ny iMac 27' med 2xthunderbolt innganger bak. Jeg ønsker å bruke denne iMac'en som ekstern skjerm for min Macbook pro (MBP). MBP'en har kun minidisplay port ut. Prøvde å kjøre en minidisplay kabel mellom MBP og iMac, men får ikke opp bilde fra MBP på iMac.
Etter å ha googlet en del fant jeg denne (http://www.macworld.com/article/159616/ ... _mode.html) som sier at jeg må ha enten thunderbolt - thunderbolt, eller thunderbolt til minidisplay. Minidisplay til thunderbolt går ikke. Så det jeg lurer på: Må jeg rett og slett kjøpe ny MBP med thunderbolt for å få bilde overført til iMac? Eller finnes det en adapter som klarer å overføre bildet, en slags minidisplay til thunderbolt adapter?

Håper noen kan noe om dette :)
medlem i 161 måneder
 

Re: iMac 27 som ekstern skjerm for Macbook pro

Innleggav Nikoraisan » tir 02.08.2011 13:22

«eller thunderbolt til minidisplay. Minidisplay til thunderbolt går ikke.»

Snu kabelen?

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: iMac 27 som ekstern skjerm for Macbook pro

Innleggav bandy799 » tir 02.08.2011 13:32

Skulle gjerne gjort det, men jeg har kun prøvd en ren minidisplay til minidisplay kabel. Har ikke kjøpt en thunderbolt kabel, da jeg ikke har thunderbolt ut fra MBP. Hvis det finnes en minidisplay til thunderbolt kabel, så vil jeg gjerne kjøpe dette. Vil anta det ikke finnes, siden det tydeligvis skal være et ganske kostbart chipset som styrer en thunderbolt inngang. Derfor trenger jeg en adapter som kan gjøre dette. Anyone?
medlem i 161 måneder
 

Re: iMac 27 som ekstern skjerm for Macbook pro

Innleggav Houd.ini » tir 02.08.2011 13:40

http://www.tested.com/news/how-target-display-mode-is-tweaked-on-apples-new-imacs/2266/?page=2&sort=first

Ser ut som du må ha en ny MBP eller Air, med mindre det har kommet noen adaptre som funker.

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: iMac 27 som ekstern skjerm for Macbook pro

Innleggav kjetil02 » tir 02.08.2011 13:41

I artikkelen står det ikke at du må ha "enten thunderbolt - thunderbolt, eller thunderbolt til minidisplay", det står at den maskina du skal koble til iMacen (i ditt tilfelle, MacBooken), må ha thunderbolt-port.

"Apple has confirmed to Macworld that the new iMacs can be used as external displays via their Thunderbolt ports. However, to do so, you’ll need a Thunderbolt-equipped Mac, such as one of the early 2011 models of MacBook Pros."

Og:

"this feature doesn’t work with older Macs that have only a Mini DisplayPort connector."

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: iMac 27 som ekstern skjerm for Macbook pro

Innleggav bandy799 » tir 02.08.2011 15:14

Takk alle sammen for utfyllende svar! Ser ut til at jeg må ny MBP :)
medlem i 161 måneder
 

Re: iMac 27 som ekstern skjerm for Macbook pro

Innleggav lthorsen » lør 17.09.2011 16:08

Noen som har testet en iMac 27" som ekstern skjerm for en bærbar mac?
medlem i 203 måneder
 


Returner til Apple skjermer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]