Koble 30 cinema display til vnlig Displayport

Diskusjon rundt Apples skjermer

Koble 30 cinema display til vnlig Displayport

Innleggav Roarrrr » fre 11.11.2011 11:15

Hei

Jeg har en 30" cinema display som jeg bruker på min MBP via en vanlig mini-displayport til dual-link DVI adapter, dette fungerer meget bra.

Men så kommer problemet, jeg har en PC som min arbeidsgiver har utstyrt meg med. Og jeg kunne gjerne tenke meg å koble denne til skjermen når jeg sitter på hjemmekontor. Denne har en vanlig Displayport og en VGA port, jeg har lånt en vanlig displayport til DVI overgang, men får da bare 1280*900 oppløsning på skjermen, antagelig fordi denne overgangen ikke støtter dual-link DVI.

Er det noen som har funnet en løsning for å få til dette? Jeg tenker på om det kan finnes en tilsvarende vanlig displayport til dual-link DVI adapter eller evt en vanlig displayport(han) til mini displayport(hun) adapter? Har prøvd å søke på nettet men uten hell.
medlem i 177 måneder
 


Re: Koble 30 cinema display til vnlig Displayport

Innleggav svano » lør 12.11.2011 15:52

Om du allerede har en aktiv-adapter fra mini-displayport til dual-link dvi ville jeg prøvd meg med en displayport til mini-display overgang. Signalet i disse to burde jo være likt.. uten at jeg har sett nok på standarden til å kunne garantere det.

Noe slikt:
http://www.simple-deal.com/sites/defaul ... mini_0.jpg

Om det funker vil det i hvert fall være billigere enn å kjøpe enda en aktiv-adapter. Ellers har jeg selv opplevd at eldre Apple-skjermer ikke vil samarbeide med Windows og et eldre Cinema Dispaly jeg har ikke lar meg justere lysstyrke fra Windows (det er ingen knapper for dette på selve skjermen). Jeg vet ikke hvordan de nye er på dette området.

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 


Returner til Apple skjermer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron