Apple Thunderbolt display 27"

Diskusjon rundt Apples skjermer

Apple Thunderbolt display 27"

Innleggav DuraAce » tir 17.01.2012 0:59

I november handlet jeg inn drømmeskjermen over alle - trodde jeg.

Skjermen fungerer veldig bra under OSX, bortsett fra en forferdelig dårlig lyd. Lyden kunne de rett og slett spart seg for, den ødelegger for opplevelsen av kvalitet til de grader!

Under windows 7 x64 pro med siste oppdateringer virker der... NESTEN bra. Tastaturet har store problemer med å henge med og andre ganger henger det seg opp, noe som er vanvittig slitsomt. Virker som driveren er uferdig, så styr unna denne skjermen om dere har behov for å kjøre windowssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss (ja der hang den seg opp igjen).

Er det andre som har samme erfaringer? For ordensskyld har jeg siste versjon Air 11.6" med i7.
medlem i 163 måneder
 

Re: Apple Thunderbolt display 27"

Innleggav Wavelength » tir 17.01.2012 1:07

Tror nok tastatur-problemene dine (slik jeg tolker det du skriver) kommer fra maskinen din, og ikke Thunderbolt skjermen.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Apple Thunderbolt display 27"

Innleggav joheri » tir 17.01.2012 9:32

Enig med sistnevnte. Jeg kan vanskelig forestille meg at skjermen skulle kunne påvirke tastaturet ditt. Da er det heller noe drivertull med tastaturet. Har du lastet ned og installert siste versjon av bootcamp-driverene til din maskin?

Brukerens avatar
medlem i 170 måneder
 

Re: Apple Thunderbolt display 27"

Innleggav DuraAce » tor 19.01.2012 9:17

Jeg har nyeste BootCamp drivere og nyeste firmware i skjermen. Før oppdatering av firmware på skjermen virket ikke USB-portene særlig bra. Da var det tydelige avbrudd i trafikken hele tiden.

Den dårlige lyden er nok lite å gjøre med. Håper det kommer oppdaterte drivere som fikser USB snart. For nå må jeg sette usb inn i bærbaren og da forsvant store deler av poenget med Thunderbolt dockingen i skjermen.
medlem i 163 måneder
 

Re: Apple Thunderbolt display 27"

Innleggav Pandy » man 18.06.2012 12:10

Du setter en USB inn for å koble til ekstra lyd? Jeg sitter og vurderer en Thunderbolt skjerm til Retina MBPen (som snart kommer i hus), men om man må koble til skjerm og eksterne høytalere, er jeg enig. Da forsvinner litt av vitsen.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Apple Thunderbolt display 27"

Innleggav bkar89 » ons 01.08.2012 11:24

Pandy skrev:Du setter en USB inn for å koble til ekstra lyd? Jeg sitter og vurderer en Thunderbolt skjerm til Retina MBPen (som snart kommer i hus), men om man må koble til skjerm og eksterne høytalere, er jeg enig. Da forsvinner litt av vitsen.


Sitter litt i samme bås som deg... rMBP er i hus, og den skal nok erstatte den stasjonære pcen. Har lest meg opp en del på skjermen...

Det er ikke mulig å koble til eksterne høyttalere med 3,5mm jack til skjermen, da må du koble til macen. Hvis du har USB baserte høyttalere, som f.eks Bose Companion 5 så er ikke det noe problem, da kan du koble direkte til skjermen.

Alternativt kan man kjøpe et OSX kompitabelt USB lydkort som har 3,5mm ut.

Problemene med ustabil usb trafikk er vel knyttet til W7 under bootcamp?

BTW, Pandy, vent med Thunderbol Display kjøpet til iMacene er oppdatert. Gode odds for at TD også blir oppdatert i samme slengen!

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 


Returner til Apple skjermer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]