"Gamle Cinema Display" - duger de enda?

Diskusjon rundt Apples skjermer

"Gamle Cinema Display" - duger de enda?

Innleggav Vegard-K » ons 07.03.2012 22:31

Hei.

Jeg har lyst på en Apple skjerm, og siden de er så vanvittig dyre leker jeg med tanken på å kjøpe en av de gamle typene brukt, og da tenker jeg på denne typen;

Bilde

Duger disse enda, eller?
medlem i 160 måneder
 

Re: "Gamle Cinema Display" - duger de enda?

Innleggav Look_at_me » tor 08.03.2012 0:36

Dem duger kjempe bra.. sitter med en slik selv til Mac Pro "2010"
:-)

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 

Re: "Gamle Cinema Display" - duger de enda?

Innleggav LCD » tor 08.03.2012 0:39

Hei

De duger som bare det!
Designmessig fremdeles helt på topp i alu
Ikke ofte det er feil på de skjermene heller
Har en 23" som har vært i daglig bruk siden innkjøp sommern 2006
Har vært tilkoblet mot en 2006 Mac Pro, flyttet over på en 2008 Mac Pro og så en 2009 Mac Pro hvor den er nå
Men pris er jo soleklart avgjørende da skjermer til vanlig bruk ikke koster allverden i dag
medlem i 147 måneder
 

Re: "Gamle Cinema Display" - duger de enda?

Innleggav svano » tor 08.03.2012 1:11

Jeg sitter på enda eldre Cinema Display og vil si den funker fortsatt også :)

Bilde

Eneste å huske med den typen jeg har er at de trenger en ganske kostbar overgang til dvi som ikke er i salg lenger... og de er lyssvake. Alu-utgaven som kom etter er enklere å ha med å gjøre sånn sett.

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: "Gamle Cinema Display" - duger de enda?

Innleggav Vegard-K » tor 08.03.2012 1:25

Takker for svar folkens! :)

@svano: Er Alu jeg har tenkt meg :)
medlem i 160 måneder
 

Re: "Gamle Cinema Display" - duger de enda?

Innleggav Sindresh » tir 11.12.2012 22:35

Lurer litt på dette jeg også... Sitter idag med en mac pro fra 2009 tilkoblet en dell u2410. Både skjerm og maskin har vært med meg verden rundt, og skjermen ble dessverre ødelagt på vei til Indonesia. Jeg ser det derfor som nødvendig å bytte den ut. Jeg har lekt litt med tanken om å kjøpe to stk 23" av den gamle typen cinema display (aluminium) og lurer derfor på om noen kan svare meg på om dette kunne vært et alternativ til min bruk. Mac Pro'en blir mer eller mindre utelukkende brukt til foto (Aperture og PS) og vil aldri brukes til spilling eller noe i den duren. Det som er viktig for meg er at jeg kan få kalibrert skjermen(e) til et akseptabelt nivå med min Spyder pro.

Hva tror dere? Er idéen levedyktig, eller bør jeg bare innstille meg på å kjøpe nytt?

På forhånd takk for alle svar =)
medlem i 225 måneder
 

Re: "Gamle Cinema Display" - duger de enda?

Innleggav LCD » ons 12.12.2012 11:14

Hei


"Sindresh"
Duger i massevis
Sitter fremdeles på samme skjermen etter mange..mange år
medlem i 147 måneder
 

Re: "Gamle Cinema Display" - duger de enda?

Innleggav epifant » ons 12.12.2012 12:14

23" Cinema Display her også. Kjøpt i 2007, aldri hatt behov for noe mer. Det måtte i tilfelle ha blitt en til...

Kan igrunnen tenkes at min er for salg, snuser endel på MBA... skal ikke love for mye uten å ha tatt en grundig titt, men den er såvidt jeg vet helt fri for riper, har original emballasje, alt tilbehør og kvittering. Har et like strøkent iSight med boks som kan følge med mot tillegg (ikke kvittering på dette, da det var en gave).

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Re: "Gamle Cinema Display" - duger de enda?

Innleggav Sindresh » tir 18.12.2012 1:39

Kult å se at holbarhetstiden på gamle epler er såpass lang =)
medlem i 225 måneder
 

Re: "Gamle Cinema Display" - duger de enda?

Innleggav trydl » tir 18.12.2012 9:47

Jeg bruker fremdeles min 15" Apple-skjerm (Studio Display 15 ADC) som ble levert med den Cuben jeg kjøpte i 2000. Fungerer som ekstraskjerm til min 23" - har iTunes og paletter til forskjellige program liggende på den. Fungerer strålende.
Hjemme bruke jeg den samme skjermen i 22" utførelse som hovedskjerm på min Mac mini. Den er noe nyere (ca 2002). Det er utrolig så lang levetid dette Apple utstyret har.
medlem i 249 måneder
 


Returner til Apple skjermer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron