Gammel skjerm Cinema HD - lysstyrke

Diskusjon rundt Apples skjermer

Gammel skjerm Cinema HD - lysstyrke

Innleggav Paste » tir 03.06.2014 2:07

Min gamle Mac-skjerm Cinema HD ser ut til å gi opp, eller? Knappene på siden av skjermen virker ikke lengre, får ikke stilt lysstyrken på skjermen. Tidligere var det et valg i skjerminnstillingene der en kunne velge om en ville ha disse knappene til å virke eller ikke. Nå er det valget vekk ...? Får bare til å stille lysstyrken til MacBook Pro skjermen som er koblet til ... ?

Har oppgradert til systemet på maskinen til OS X 10.9.3 kan det være et problem?

Skjermen slår seg heller ikke helt av, det er et svakt lys igjen i den når maskinen er avslått, så jeg må dra ut kontakten ...

Skjermen er fra 2006 så jeg tenker på ny skjerm - etter hvert. Skjermen er fremdeles god og jeg er usikker på den nye blanke skjermene, vil ha matt skjerm. Jobber med grafisk design.

På forhånd takk til den/de som har svar :-)
medlem i 157 måneder
 

Re: Gammel skjerm Cinema HD - lysstyrke

Innleggav LCD » tir 03.06.2014 13:16

Hei

Kjører OSX 10.9.3 og har også en gammel Cinema HD skjerm + en Benq som skjerm koblet til maskinen
Når du går inn i Systemvalg og velger "Skjermer" får du da opp under "valg" at du kan deaktivere/aktivere lysstyrkeknappen?
For det kan jeg gjøre på min skjerm
Sjekk også at USB kabelen er plugget i
Om ikke så, høres det også ut som du har en feil på noe vedrørende skjermen
medlem i 147 måneder
 

Re: Gammel skjerm Cinema HD - lysstyrke

Innleggav Paste » tir 03.06.2014 14:23

Takk for svar. Da kan jeg se bort fra at det er systemet som har endret mulighetene. Men jeg får altså ikke opp det valget i skjerminnstillingene. Får ikke opp noen fane med "valg" heller.

Det er noe galt med kontaktene her. Enkelte ganger må jeg dra inn og ut skjermkabel enten fra maskinen eller "strømboksen" for å få i gang skjermen. Og for å få slukket den helt etter at maskinen er avslått så må jeg enten dra ut kontakten eller skjermledningen som sitter på "strømboksen". Ellers virker skjermen fin, bortsett fra at jeg ikke klarer å finne ut av hvordan jeg kan stille lysstyrken :-!
medlem i 157 måneder
 

Re: Gammel skjerm Cinema HD - lysstyrke

Innleggav LCD » tir 03.06.2014 16:19

Hei

Da vil jeg tro at du har en hardware feil i skjermen etter symptomene som du skriver
Hvorfor jeg skrev at USB kabel fra skjerm må være plugget inn i maskin er at om USB kabelen fra skjerm ikke er plugget inn i maskin så får du ikke opp det valget for å kunne velge hvordan du skal styre skjermen
Valget kommer først når USB kabel er plugget i
Er det sånn hos deg også?

Bilde

Bilde

Bilde
medlem i 147 måneder
 

Re: Gammel skjerm Cinema HD - lysstyrke

Innleggav svano » tir 03.06.2014 16:45

Virker USB-huben i skjermen som den skal? Har selv en eldre cinemadisplay-skjerm der huben plutselig sluttet å virke etter en oppdatering av OS og justering av lysstyrke via tastatur ble umulig (justering på skjermen virket fortsatt hos meg da). Macen sluttet faktisk å godta noen som helst USB 1-produkter, så feilen virket ikke ligge i selve hub-en/skermen egentlig.. det er gammel skjerm med USB 1.

Noen oppdateringer senere og det virker igjen, noe som er litt merkelig.

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Gammel skjerm Cinema HD - lysstyrke

Innleggav Paste » ons 04.06.2014 9:51

Dere har helt rett, jeg har kommet fram til det samme i mellomtiden. Har nå koblet om ledningene her og fått opp valget i skjerminnstillingene og knapper på skjermen virker samt at det går å stille lysstyrken via tastaturet.

Siden jeg har en MacBook koblet til går ledninger ut og inn, har vel stokket om i forhold til hva som kan stå hvor.

Tusen takk for hjelp :-D
medlem i 157 måneder
 

Re: Gammel skjerm Cinema HD - lysstyrke

Innleggav LCD » ons 04.06.2014 11:14

Hei

Bare hyggelig
Flott at det løste seg
medlem i 147 måneder
 


Returner til Apple skjermer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere