Min 27 thunderboltskjerm døde

Diskusjon rundt Apples skjermer

Min 27 thunderboltskjerm døde

Innleggav DuraAce » fre 01.08.2014 23:19

Kjøpte den da den ble lansert, de begynner vel å bli 2-3 år siden nå. Aldri hatt en skjerm av så dårlig driftskvalitet før. Ingenting å si på selve bildet, men den er ikke holdbar. Selve panelet ble byttet på garanti etter under et år, og nå dette... Den bare sluttet å virke, ingen power i det hele.

Får jeg det ikke dekket på garanti kjøper jeg heller en enkel skjerm med samme panel slik jeg har på jobb til en firedel av prisen. *irritert*
medlem i 163 måneder
 

Min 27 thunderboltskjerm døde

Innleggav zrup » lør 02.08.2014 0:05

Dette er vell noe som går på reklamasjon hvis den er kjøpt i Norge :)
medlem i 117 måneder
 

Re: Min 27 thunderboltskjerm døde

Innleggav Valotunk » lør 02.08.2014 3:01

Svært enkelt. Glem alt som omtales som "garanti". Det du skal forholde deg til er norsk lovigivning.

Lov om forbrukerkjøp:

§ 27.Reklamasjon

Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.

Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år.

Her finner du hele lovteksten:

http://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34
medlem i 198 måneder
 

Re: Min 27 thunderboltskjerm døde

Innleggav DuraAce » søn 03.08.2014 12:54

Kanskje jeg må spise i meg ordene. Nå i dag så virket den igjen... Kanskje det er selve Macen som har problemer med utgangen (MBA 13 mid 2012), jeg bruker den på 27" skjerm både hjemme og jobb så det blir mye slitasje i porten. Men hjemme er det kun sporadisk bruk siden den oftest brukes uten ekstra skjerm der (ergo kan ikke kontakten på skjermen hjemme ha høy slitasje).

Håper det bare var et engangstilfelle.
medlem i 163 måneder
 


Returner til Apple skjermer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]