Skjerm til kontor - ingen matt apple skjerm lenger

Diskusjon rundt Apples skjermer

Skjerm til kontor - ingen matt apple skjerm lenger

Innleggav nflaaten » lør 04.04.2015 21:22

Jeg skal ha et par nye arbeidsmaskiner, og vurderer iMac 27".

Men den ene vi har med glossy skjerm har jeg satt på antiglarefilm samt jobbet ekstra med å finne en plassering som reduserer reflekser fra vinduer ol.
Jeg har en 23" eldre matt apple skjerm, og den er bare nydelig som arbeidsskjerm, men vi ønsker å gå over til 27". Har dere noen erfaringer med kjøp av iMac 27" kontra Macmini og en ekstern matt 27" skjerm som er bra, tar seg godt ut og ikke koster så mye mer enn diff fra iMac 27" til Macmini med annen 27" skjerm? Jeg tar gjerne imot tips.
medlem i 194 måneder
 

Re: Skjerm til kontor - ingen matt apple skjerm lenger

Innleggav Valotunk » lør 04.04.2015 22:07

Det er ikke noe problem å finne gode eller veldig gode 27" skjermer til bruk sammen med Mac Mini. Dell, HP og Eizo har f.eks. flere alternativer fra bra til veldig bra.

Men, du skriver ikke noe om hva maskinene skal brukes til så da kan det være greit å ha i bakhodet at Mac Mini (selv dagens toppmodell) ligger langt bak en 27" iMac i ytelse. Spesielt i multi-core operasjoner er forskjellene enorme.
medlem i 198 måneder
 

Re: Skjerm til kontor - ingen matt apple skjerm lenger

Innleggav nflaaten » tir 07.04.2015 0:04

Vi jobber mest med filemaker (vårt bookingssytem), mail, mye pdf dokumenter, men ikke noen tunge video eller bildeoperasjoner.

Eneste problemet med 27" er den glossy skjermen og reflekser, ellers ville den vært absolutt mitt førstevalg, og det kan hende jeg går for den uansett. Men er glad for innspill.
medlem i 194 måneder
 


Returner til Apple skjermer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]