remote desktop xserve

Diskusjon rundt Apples server platform Xserver

remote desktop xserve

Innleggav rub1 » tor 11.12.2008 16:35

Heisann

Vi har en Apple Xserve på jobb og jeg har problemer med å få denne til å fungere bra via rdp, ssh fungerer glimrende (ssh fungerer forøvrig hele tiden) men min (og mine kollegares) terminal kunnskap er veldig dårlig. serveren har tilkoblet mus, tastatur og skjerm forøvrig men det blir tungvindt å gå ned til serverrommet hver gang jeg skal gjøre noe på serveren.
Vi bruker primært windows i bedriften men har noen iMacer i bruk.

For øyeblikket bruker jeg Tight VNC fra min windows pc, dette fungerer bare av og til. Etter jeg har vært nede å fysisk bruk serveren der og kommer opp til kontoret og kobler meg til kommer jeg inn via rdp men etter jeg har brukt det en stundt låser tight vnc seg og jeg kommer meg ikke inn igjen, etter jeg går ned igjen og fysisk gjør noe med mus og tastatur og kommer opp igjen er det samme sak.
Er det noen som har en bra rdp løsning til meg?

Server specs:
Dual 1.33 GHz G4
512MB DDR SDRAM
os x server 1.4.11 og har unlimited connections.
På Sharing i System Preferences er alt av remote tillat og startet.
Både pcen min og serveren ligger i samme vlan.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: remote desktop xserve

Innleggav arokh » fre 12.12.2008 15:00

Bare for å holde orden i begrepene, RDP er Microsoft sin protokoll. Apple har sin egen greie som kalles ARD og er basert på VNC.

I stedet for å bruke TightVNC, har du prøvd å bruke Apple's egen Remote Desktop klient?

Alternativt kan du bruke Screen Sharing, som du finner i /System/Library/CoreServices/Screen Sharing.app.

Med det sagt, så skal jo en VNC klient fungere også. Hvis du får koblet til men mister koblingen etterhvert så kan det tyde på feil i nettverket ditt.
medlem i 213 måneder
 

Re: remote desktop xserve

Innleggav rub1 » fre 12.12.2008 15:06

Om det er en feil i nettverket vårt må det ha noe med Mac setupen å gjøre, vi har x antall windows servere og de bruker jeg rdp hele tiden og vi har rundt 1400 xp (noen 2000 igjen og det har komt noen vista) pcer som det primært ble brukt tight vnc på i flere år, det fungerer fortsatt selv om det ikke er primær remote desktop løsning.

Personlig har jeg ikke en god erfaring med LogMeIn noen som har erfaring med dette til mac?

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: remote desktop xserve

Innleggav bebe » man 12.01.2009 0:00

Jeg bruker Logmein på mac og er ganske fornøyd med det, har kanskje ikke verdens beste sammeligningsgrunnlag, men for å logge inn og klikke 30 ganger holder for meg!

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: remote desktop xserve

Innleggav arokh » man 12.01.2009 23:23

I stedet for å prøve ut alternative løsninger hadde jeg heller feilsøkt problemet, da du muligens vil støte på problemer med noe annet også.

Hva med å reinstallere serveren med Leopard? Og kjør en hardware sjekk mens du har serveren nede.
medlem i 213 måneder
 

Re: remote desktop xserve

Innleggav Fiskepudding » tir 13.01.2009 1:25

Siden ssh alltid funger kan du kjøre putty på PCen og sette opp en tunnel for vnc der,
litt enkel feilsøking kan være å prøve en annen vnc server på xserven eller lese litt i loggene og se om ARD krasjer.
Jeg har fobi mot reinstallering, men heldigvis går det alltid an å slippe dette med litt feilsøking -og samtidig lærer man en god del.

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Re: remote desktop xserve

Innleggav opstad » søn 08.02.2009 13:33

Fant du en løsning på det? Jeg sliter med samme problem.

Serveren dukker opp i finder, men jeg får ikke delt skjerm. Tilkoblingen times ut. Har prøvd å lage en client installer i Apples Remote Desktop, men får ikke opp serveren i nettverkslista.

Noen som har forslag?
medlem i 185 måneder
 


Returner til Apple Xserve



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron