Xserve til virtualisering

Diskusjon rundt Apples server platform Xserver

Xserve til virtualisering

Innleggav quadra800 » man 16.03.2009 20:14

Hei!
Er det noen som har erfaringer eller kommentarer angående virtualisering på en Xserve?
Det er snakk om enten Parallels Server eller VMWare Fusion på en splinter ny Xserve (ikke kjøpt ennå).
Det som skal virtualiseres er sannsynligvis Windows Server 2003, Windows Server 2000 og/eller Windows NT.

Og går det an å gi to av diskene eksklusivt til virtualiseringen? Slik at MacOS X Server er på Disk #1 og de virtualiserte maskinene er på Disk #2 og #3 (speilet)?
Vil det evt. være en bedre løsning å speile alle tre diskene?
Den vil sannsynligvis fungere som firewall også.

PS! Pris er ingen hindring. Brukervennlighet står i høysetet.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Xserve til virtualisering

Innleggav morgoth » man 16.03.2009 21:50

Jeg har ikke testet noen av produktene du nevner, men bruker parallels ws på min macbook, vmware esxi/server/workstation på jobb.

For meg så ser Parallels Server ut som et bedre server produkt, det ser ut som om det har en hypervisior som ligger mye tettere på hw (barebone?) samt at man på serverversjoner ofte har mer kontroll og muligheter for tuning (er i hvertfall det på vmware serien som jeg har kjørt på "IBM kompatible servere")
vmWare Fusion er vel også kjent som "Desktop virtualisering".

Litt avhengig av hva du skal kjøre på guest os, men kjøp nok ram... ville satset på min 3 GB pr. guest.
Kjøper du 2*quad + masse RAM så kan du lett kjøre et sted mellom 5 og 10 maskiner om de ikke alle skal brukes til CPU intensive tjenester...
Men som sakt... jeg har ikke gjort dette på Xserve før....

Lykke til!
medlem i 203 måneder
 


Returner til Apple Xserve



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]