OS X server 10.6.2, mail mot domeneshop. Brukerfeil

Diskusjon rundt Apples server platform Xserver

OS X server 10.6.2, mail mot domeneshop. Brukerfeil

Innleggav minigud » tor 07.01.2010 9:55

Hei,

UPDATE:
Jeg har fått alt til å fungere men for å motta epost må jeg skru av junk mail/antivirus filteret ellers kommer ingenting igjennom. Den prøver å snakke med noe på port 10024 som den ikke får til. Noen som har hatt lignende problem?


Jeg har opprettet en sone med A record som er oppgitt som MX-host hos domeneshop.no for et av domenene jeg sitter på. Etter å ha skrevet inn diverse innstillinger for mail servicen opprettet jeg en bruker under workgroup manager. Her enablet jeg mail og skrev inn mailserveren. Prøvde både med ip og mx hostnavn som jeg ga til domeneshop.
Når jeg prøver å koble opp mot serveren vår får jeg beskjed om at passord eller brukernavn kan være feil. Dvs den sliter med å koble til.

La oss si jeg oppretter en bruker som heter mini. Vil mailadressen da bli mini@mailserver.no eller er et det eget sted jeg kan skrive inn ønsket mailadresse for den brukeren? Under workgroup manager -> mail ser jeg bare innstillinger for å skru på mailservicen for brukeren.

Når jeg logger på, skal jeg brukernavnet være mailadressen eller bare brukernavnet?
Jeg har forøvrig testet med diverse innstillinger men den lar meg ikke koble til.

Dersom noen kan forklare forskjellen mellom IMAP og IMAP exchange hadde det vært fint.

oppdatering:
Jeg kan melde at brukeren min klarte å koble til etter jeg dro den inn via ACL. Sliter med å motta/sende eposter.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Returner til Apple Xserve



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron